عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس از گسترش مترو به شدت حمایت می‌کند، اعلام کرد: دلیل حمایت مجلس این است که نیاز امروز جامعه ما توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان راهکاری اساسی در جهت کاهش آلودگی هوا و عوارض و بیماری‌های ناشی از آن است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، نعمت ا... منوچهری با بیان این مطلب افزود: چنانچه ظرفیت مترو تهران تکمیل شود، استقبال مردم از این وسیله بیشتر و به موازات آن تردد خودروهای شخصی در سطح شهر کمتر خواهد شد.

وی از اجرای طرح‌هایی مانند طرح سراسری زوج و فرد به عنوان یک راهکار مقطعی نام برد و اظهار کرد: اجرای این طرح مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند و باید جهت گسترش حمل و نقل عمومی به عنوان راهکار اساسی تلاش کرد.

منوچهری با اشاره به اهمیت اصلاح گسترش زیرساخت‌ها و نوسازی و توسعه ناوگان فرسوده اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی، تصریح کرد: تنها در صورتی که وسایل حمل و نقل عمومی متناسب با تعداد جمعیت فراهم شود می‌توان از مردم انتظار داشت از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه استفاده از حمل و نقل غیر موتوری در مسیرهای کوتاه می‌تواند جوابگو باشد و در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است، اضافه کرد: علاوه بر آلودگی ناشی از وسایل نقلیه موتوری، آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها که از عراق و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد می‌شود، منشأ بسیاری از بیماری‌هاست و زندگی مردم را مختل کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هر زمان که آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها به تهران می‌رسد، مدارس و ادارت را تعطیل شده و به رفع این مشکل توجه می‌‌شود در صورتی که استان‌های غربی مانند کرمانشاه همواره با این پدیده که مشکلات بسیاری را برای مردم این استان‌ها و سلامتی آن‌ها ایجاد کرده، رو به رو هستند.

کد خبر 208156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز