همشهری آنلاین: پرداخت اعتبار دو میلیارد دلاری مترو از محل منابع صندوق ملی که طی دو سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما از سوی دولت پرداخت نشده بود، برای سومین سال متوالی مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این ارتباط با اعلام این که اگر اعتبار دو میلیارد دلاری که به تصویب نمایندگان مجلس هشتم رسیده و نمایندگان مجلس نهم نیز آن را تصویب کردند پرداخت می‌شد، بسیاری از مشکلات تهران در حوزه حمل و نقل عمومی برطرف می‌شد، گفت: علاوه بر تهران، مشکلات سایر کلان شهرها نیز حل می‌شد.

سید جعـفر تشکری هاشمی افزود: به نظر می‌رسد مشکلی مانند گرفتاری میلیون‌ها شهروند ساکن در کلان شهرها در استفاده از حمل و نقل عمومی آن قدر اهمیت داشته باشد که سهم ناچیزی از منابع صندوقی که نام ملی به خود گرفته را به آن اختصاص دهیم.

وی با اشاره به این که تصمیم مجلس در سال 88 به صورت طرح جداگانه‌ای از سوی نمایندگان مجلس اتخاذ شد اما از سوی دولت اجرا نشد، اظهار کرد: این طرح از سال 90 به دلیل عدم اجرا از سوی دولت در قانون بودجه وارد شد تا بلکه اجرا شود اما باز هم اجرا نشد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که انتظار نمی‌رود در هفته‌‌های پایانی فعالیت دولت دهم شاهد اجرای این قانون باشیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت بعدی پول متروی تهران که در واقع پول مردم این شهر است را پرداخت کند.

در سال 88 مجلس دولت را ملزم کرد تا دو میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را برای اجرای پروژه‌‌های قطار شهری و حمل و نقل عمومی تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور اختصاص دهد اما با وجود تایید نظر مجلس از سوی مجمع
تشخیص مصلحت نظام، پس از گذشت سه سال از تصویب این مصوبه که هفته جاری برای سومین سال متوالی مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت، دولت همچنان از اجرای آن خودداری می‌کند.

کد خبر 214334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز