گروه شهری: فعالیت عمرانی طولانی‌ترین خط متروی کشور این روزها به اوج خود رسیده است.

در عین حال خبر رسیده که عملیات اجرایی احداث نیمه جنوبی خط 3متروی تهران در حال اتمام است و تست سرد نیمه جنوبی خط 3مترو تا قبل از پایان خرداد‌ انجام می‌شود.سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره، با بیان اینکه عملیات احداث 8 ایستگاه از مجموع 9 ایستگاه نیمه جنوبی خط 3متروی تهران در حال اتمام است، گفت:

در تلاشیم تا تست سرد نیمه جنوبی این خط را به‌زودی محقق کنیم. بدین‌ترتیب تا چند روز آینده دستگاه حفار اتوماتیک نیمه جنوبی خط 3مترو به شفت خود در خیابان ولیعصر می‌رسد و امکان تست سرد نیمه جنوبی این خط فراهم می‌شود. همچنین به گفته مسئولان، تا پایان سال 92و اوایل سال 93بخشی از نیمه شمالی خط 3متروی تهران، حداقل حدفاصل بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا بالاتر از بزرگراه همت برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

عملیات عمرانی متروی تهران با تکیه بر اولویت تکمیل خط سه، سال 92را آغاز کرده است اما به‌گفته هابیل درویش مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران، اینک بالاترین حجم عملیات عمرانی در گستره وسیع تهران بزرگ در حال انجام است، به‌نحوی که 3خط عظیم مترو یعنی خطوط 3، 6، و 7به‌طور همزمان، در بهترین شرایط و با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا و با سرعتی تحسین برانگیز ساخته می‌شوند. درصورتی که منابع مالی از طرف دولت به موقع تأمین شود، رکورد جدیدی در سرعت ساخت و تکمیل خطوط مترو به نام جوانان، متخصصان و خدمتگزاران ایران اسلامی رقم خواهد خورد.

کد خبر 216254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز