همشهری آنلاین: قائم مقام مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه متاسفانه همچنان هزینه های برق مترو براساس تعرفه برق صنعتی محاسبه می شود و این برخلاف قانون است گفت: پیگری این موضوع از طریق مجلس هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل مرتفع شود.

به گزارش همشهری آنلاین، عبابافی با بیان این مطلب اظهار کرد : متاسفانه علی رغم این که مترو جز بخش عمومی محسوب می‌شود و براساس ماده 13 قانون حمایت از سامانه‌های حمل ونقل ریلی، تعرفه مصارف برق اتوبوسرانی و قطارهای شهری و حومه، براساس کمترین تعرفه تعیین شده است هزینه برق مصرفی مترو براساس تعرفه صنعتی محاسبه می شود که این موضوع مشکلات زیادی را برای مترو تهران ایجاد کرده است .

وی با اشاره به اینکه این موضوع در مجلس و کمیسیون عمران در حال پیگیری است گفت: در حال حاضر هزینه‌های برق مترو ماهانه حدود 5/1 میلیارد می شود این در حالیست که قبلا در سال حدود 5/1 میلیارد تومان بابت هزینه برق می‌پرداختیم .

عبابافی گفت: با توجه به هزینه‌های دیگر مترو مانند هزینه آب و هزینه های جاری، قادر به پرداخت هزینه های بسیار سنگین برق مترو نیستیم و امید است نمایندگان مجلس در برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

 

کد خبر 221193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز