گروه شهری: مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: متروی تهران از نظر میزان هزینه تمام شده، به ازای هر کیلومتر ساخت مترو، به‌طور متوسط 30 درصد ارزان‌تر از تمام متروهای در حال ساخت دنیاست.

هابیل درویشی با بیان این مطلب افزود: این میزان در مقایسه با متروی دوبی حدود 40درصد و در مقایسه با متروی استانبول دست‌کم 25 درصد ارزان‌تر است. این رقم در مقایسه با متروهای کلانشهرهای قاره اروپا و آمریکا بسیار بیشتر است و باصرفه بودن احداث مترو در تهران را به خوبی نمایان می‌کند. وی همچنین با اشاره به استقبال بالای مسافران از مترو تأکید کرد: اکنون روزانه بیش از 3میلیون سفر در تهران با مترو انجام می‌شود که به ازای آن روزانه یک میلیون و 950 هزار لیتر در سوخت پایتخت صرفه‌جویی می‌شود.

طبق آمار، در هر سفر حدود 0.65 لیتر در مصرف سوخت و 27 دقیقه در وقت صرفه‌جویی ‌می‌شود. درویشی همچنین یادآور شد: براساس آمار و اطلاعات، سفر با مترو باعث صرفه‌جویی سالانه ‪۳۵۰میلیارد تومان در مصرف سوخت می‌شود که البته در کنار آن آلودگی هوا و خسارات ناشی از آن نیز کاهش می‌یابد. مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به مصرف روزانه بنزین در تهران یادآور شد: خودروهای شخصی با مصرف روزانه 13میلیون لیتر بنزین و چندین میلیون لیتر گازوئیل فقط در شهر تهران، خسارت‌های بسیار هنگفتی به اقتصاد ملی وارد می‌کنند.

این در حالی است که مترو یکی از مهم‌ترین راهکار‌های حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا شناخته شده است .این مسئول متروی تهران درباره فعالیت‌های عمرانی متروی تهران نیز گفت: در حال حاضر بالاترین حجم عملیات عمرانی در گستره وسیع تهران بزرگ در حال انجام است، به‌نحوی که در خطوط 3، 6 و 7 به‌طور همزمان، فعالیت عمرانی در بهترین شرایط و با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا و با سرعتی قابل‌قبول در حال انجام است. درویشی تأکید کرد: خطوط 6 و 7 نیز براساس برنامه به‌ترتیب در مسیرهای کن تا جنوب شهرری و میدان صنعت تا قصرفیروزه با سرعت مناسبی در حال احداث است و در حال حاضر 3دستگاه حفار مکانیزه پیشرفته در این دو خط مشغول به‌کار هستند و هر کدام روزانه حداقل 15متر تونل را حفاری می‌کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ساخت و تکمیل خط3 متروی تهران را نیز اولویت نخست ساخت مترو در پایتخت عنوان کرد و گفت: ساخت خط3 مترو از بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران تا محله ازگل در شمال شرقی تهران در حال انجام است؛ بخش بزرگی از این خط هم‌اکنون ساخته شده، فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و با همت و تلاش شبانه‌روزی همکارانم، به‌زودی فاز دوم آن از بزرگراه آزادگان در جنوب تهران تا چهارراه ولیعصر به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 217544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز