مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تشکری هاشمی با بیان اینکه ۱۴ خط ریلی در طرح جامع متروی پایتخت پیش بینی شده است گفت: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران، مترو استخوان‌بندی اصلی سیستم حمل و نقل عمومی را تشکیل می‌دهد، گفت: در این طرح اتوبوسرانی به عنوان سامانه مکمل شبکه قطار شهری تهران دیده شده است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام این که در بازنگری طرح جامع متروی پایتخت 5 گزینه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در نهایت گزینه برتر شامل 8 خط ریلی درون شهری، 5 خط سریع‌السیر و یک خط ریلی سبک در سال افق طرح انتخاب شد که با تکمیل این خطوط، روزانه 5/7 میلیون جابه‌جایی توسط حمل و نقل ریلی در تهران انجام می‌شود.

تشکری با بیان این که زیرساخت‌های ریلی درون شهری به عنوان موثرترین راه حل در کاهش مشکلات ترافیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه‌ای در شهرهای پیشرفته دنیا برخوردارند، تصریح کرد: این زیرساخت‌ها در جابه‌جایی سریع و مطمئن متقاضیان حمل و نقل عمومی در این شهرها سهم عمده‌ای دارند و طراحی شبکه ریلی و مسیرهای بهینه خطوط آن به نحوی که دارای بیشترین مطلوبیت باشند، اهمیت زیادی دارد.

پارکینگ

وی با تأکید بر افزایش تقاضای پارکینگ در پایتخت اظهارکرد: در سیاست‌های اجرایی خود راهکارهایی در خصوص قیمت‌گذاری پارکینگ و سیاست‌گذاری احداث پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای با در نظر گرفتن محدودیت‌های ترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی،‌ اعمال محدودیت یا ممنوعیت پارک حاشیه‌ای و مجموعه‌ای از راهکارهای مدیریتی را در نظر گرفته‌ایم.

تاکسی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،افزود: تاکسی به عنوان یکی از ارکان تشکیل دهنده ناوگان حمل و نقل نیمه عمومی سهم به سزایی در جابه‌جایی مسافران در تهران دارد و ناوگان تاکسیرانی متناسب با این خدمات، تسهیلات و تمهیدات ویژه‌ای را می‌طلبد تا بهره‌وری آن افزایش یآبد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای عملکرد و بهینه‌سازی سامانه تاکسیرانی و اصلاح این شیوه حمل و نقلی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی جدیدمان کیفی‌سازی تاکسیرانی را مورد توجه قرار داده‌ایم و نسبت به تعیین تقاضای برآورد نهایی تعداد ناوگان مورد نیاز در جهت نیل به تاکسی استاندارد، کمیته کردن هزینه‌های تاکسی، کاهش زمان تاخیر، بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایجاد سهولت و دسترسی حداکثری به تاکسی اقدام کرده ایم.

تشکری با بیان در این مطالعه، شبکه، مسیر خطوط، توقفگاه‌ها، پایانه‌ها و ناوگان‌های مورد نیاز برای سیستم اتوبوسرانی تعیین شده اند، افزود: علاوه بر این با در نظر گرفتن میزان تقاضا و یکپارچگی سیستم‌های حمل و نقل عمومی، مسیرهای مناسب برای احداث خطوط اتوبوسرانی تندرو نیز مشخص گردیده اند.

معاون شهردار تهران گفت: با استفاده از مجموعه‌ای از ساز و کارهای اجرایی شاهد افزایش کیفیت، ظرفیت و سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش سهم وسایل نقلیه عمومی در مجموع جابه‌جایی درون شهری هستیم و جریان ترافیک به رغم ازدیاد روزافزون انواع وسایل نقلیه، مدیریت و کنترل شده و در مجموع می توانیم بگوییم تهران در 8 سال گذشته به شهر حرکت و زندگی تبدیل شده است.

کد خبر 211271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز