همشهری آنلاین: معتقدیم که به دور از هیاهوهای معمول باید در مباحث زیرساختی به نقطه ای دست پیدا کنیم که هیچ متجاوزی حتی جرأت راه دادن خیال ماجراجویی در حوزه خلیج فارس را نیز به مخیله خود پیدا نکند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: دشمن ما در هر شرایطی که باشد، آسیب‌پذیری‌های استراتژیک فراوانی دارد که ما در محاسبات خود، آنها را از نظر دور نگه نداشته‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در جمع کارکنان ستاد این نیرو در بندرعباس ایراد کرد، ضمن تأکید بر جنبه‌های حکیمانه و مدبرانه رهنمودهای مقام معظم رهبری در آغاز سال 92 خاطرنشان کرد: حماسه سازی در ابعاد سیاسی و اقتصادی با کار فوق العاده حاصل می‌شود و مستلزم تلاش و پشتکاری بالاتر از شرایط عادی و روزمره است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پشتوانه فکری و تدبیری را برای انجام کارها یک ضرورت توصیف کرد و گفت: اگر چه حجم و میزان کار برای خلق حماسه در ابعادی که مقام عظمای ولایت تصریح فرمودند بسیار مهم است اما تفکر و عمل مدبرانه بخش تفکیک ناپذیر تحقق این هدف ارزشمند است.

وی افزود: برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی همه باید سهیم باشند و در این میان نیروی دریایی سپاه مصمم است تا با توجه به نقش مؤثری که در طول سال های اخیر در ابعاد مختلف ایفا کرده و همچنین با توجه به استقرار در یکی از مهم ترین و حساس ترین حوزه های مأموریت، اهتمام مضاعفی برای تحقق این امر داشته باشد.

فدوی با اشاره به توفیقات شگرف به دست آمده در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی، بر تلاش مسئولان برای رهایی اقتصادی کشور از اتکا به فروش نفت، گفت: اگر اتکا به فروش نفت خام از چرخه اقتصادی کشور حذف شود، موفقیت بسیار بزرگی حاصل شده است که امیدواریم تدابیر هدفمندتر و مؤثرتری برای دستیابی به این مهم دنبال شود.

وی افزود: ظرفیت های انسانی سپاه به گونه ای است که می تواند در رفع نقیصه ها و تحقق حماسه اقتصادی نیز بیش از گذشته نقشی اساسی داشته باشد.

فدوی توجه به ایجاد زیر ساخت های لازم در زمینه های دفاعی و امنیتی در حوزه خلیج فارس را از جمله استراتژی‌های نیروی دریایی سپاه توصیف کرد و گفت: با همت و تلاش همکارانمان در بخش های مختلف نیروی دریایی سپاه توانسته ایم زیرساخت های خوبی را برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس فراهم کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که به دور از هیاهوهای معمول باید در مباحث زیرساختی به نقطه ای دست پیدا کنیم که هیچ متجاوزی حتی جرأت راه دادن خیال ماجراجویی در حوزه خلیج فارس را نیز به مخیله خود پیدا نکند.

وی گفت: دشمنان ما در هر شرایطی که باشند، آسیب پذیری های استراتژیک فراوانی دارند که ما در محاسبات خود آنها را از نظر دور نگه نداشته ایم.

فدوی در بخش دیگری از سخنان خود تبعیت و فرمانبری از مقام معظم رهبری را در شور و نشاط بخشیدن به فضای انتخاباتی و حضور آگاهانه و پرشور مردم در صحنه مشارکت جمعی را زمینه ساز تحقق حماسی سیاسی عنوان کرد و گفت: سپاه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری به هیچ وجه وارد مصادیق کاندیداها نخواهد شد.

وی افزود: اهتمام ما کمک به افزایش شور و نشاط و ارتقای مشارکت مردمی در موضوع انتخابات و توجه به عنصر آگاهی و بصیرت است.

کد خبر 208136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز