شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

اقتصاد ایران در 24خرداد1392 با تحقق واقعی حماسه سیاسی خیز امیدوارکننده‌ای برای تحقق حماسه اقتصادی برداشت.

فارغ از نتیجه انتخابات ،ماهیت حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم روح جدیدی را به کالبد اقتصاد ایران دمید و امید، بالندگی و حرکت را در ساختار اقتصادی کشور زنده کرد. این علاوه بر کیفیت برگزاری انتخابات در سایه امنیت کامل و مشارکت بالای مردمی به‌رغم تمامی پیام‌های دلسردکننده رسانه‌های غربی است که پیامدی جز افزایش اعتماد به نفس اقتصاد ملی و فعالان اقتصادی داخل و سرمایه‌گذاران خارجی است.

به‌طور قطع حماسه سیاسی 24خرداد و رأی اعتماد 75درصدی مردم به نظام اگر در کوتاه‌مدت تأثیری در کاهش تحریم‌های اقتصادی اخیر نداشته باشد، با نمایش میزان پشتیبانی مردم از نظام، تحریم‌کنندگان را به تامل جدی در جهت توقف و حتی کاهش تحرکات و فشارهای اقتصادی علیه مردم ایران وامی‌دارد و قدرت مانور آنها را محدود می‌سازد و این از دستاوردهای عظیم مشارکت بالای مردم در انتخابات و اعلام حمایت آنها از نظام است.

حرکت ملت در جمعه حماسی، اعتماد و خودباوری را به نظام نشان داد؛ اعتمادی که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه برای هر اقتصادی در جاده پیشرفت، توسعه و عدالت است. حفظ و صیانت از این سرمایه بزرگ، عظیم‌ترین مسئولیت دولت آینده در مسیر زدودن چالش‌ها و مشکلات کنونی اقتصاد و گام گذاشتن در مسیر پرمخاطره اما واقعی حماسه اقتصادی است.

به باور صاحب‌نظران، توسعه، مهم‌ترین کار ویژه دولت‌ها در عصر پررقابت حاضر، بالابردن و بالا نگه‌داشتن سطح اعتماد عمومی در جامعه به‌طور عام و اقتصاد به‌طور خاص است. این اعتماد، خودباوری و امید به نظام را پاس داریم و در جهت رشد و تعالی آن بکوشیم.

کد خبر 218987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز