همشهری آنلاین: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی جشنواره فرهنگی هنری شعار سال 92 را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشاعه و فرهنگ‌سازی مفهوم شعار سال جدید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با شعار سال جدید، شناسایی و ارج نهادن به پدیدآورندگانی که به موضوع نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام دارند و استفاده از ظرفیت‌های متنوع فرهنگی هنری برای بهره‌برداری در رسانه‌های کشور از اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» است.

این جشنواره با محورهای طراحی گرافیک، عکاسی ( با دوربین حرفه‌ای، آماتوری و گوشی همراه) و پیامک ادبی برگزار می‌شود.

هنرمندان گرافیست سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در اندازه حداقل 50*70 و حداکثر 100*70 سانتی‌متر با فرمت jpg و با کیفیت چاپ به نشانی shoar92@farhang.gov.ir ارسال کنند. پس از داوری آثار و در صورت پذیرفته شدن اثر ارسالی، فایل نهایی با فرمت tif و کیفیت چاپ دریافت می‌شود.

همچنین هنرمندان عکاس نیز می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، فایل عکس را با اندازه حداقل 25*35 و کیفیت چاپ ارسال کنند.

متن پیامک‌های ادبی ارسالی نیز باید به فارسی و بین 25 تا 180 کاراکتر (بدون احتساب فاصله بین کلمات و مشخصات ارسال کننده پیامک) باشد. متن‌های خارج از این محدوده و بیت‌ها و جملات تکراری که پیش از این منتشر شده یا در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه شده‌اند در جشنواره شرکت داده نخواهند شد. متن پیامک باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده است.

آثار دریافتی که حائز شرایط مندرج در فراخوان باشند پس از ارزیابی توسط هیئت داوران، انتخاب و از نفرات برگزیده در آیین پایانی جشنواره در اوایل اردیبهشت‌ماه 1392 قدردانی می‌شود.

به 10 نفر از برگزیدگان هر رشته جوایز نفیسی اهدا و در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها قدردانی خواهد شد. آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم نیز قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار طراحی و عکاسی خود را بر اساس شرایط مندرج در فراخوان تا پایان فروردین ماه 92 همراه با مشخصات کامل به نشانی ارائه شده در فراخوان و پیامک‌های خود را با توجه به شرایط ذکرشده به شماره (100038513) ارسال کنند.

کد خبر 206693
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز