گروه اقتصادی-رضا کربلایی: تشکل‌های اقتصادی، صنفی و فعالان بخش خصوصی با اعلام آمادگی خود برای همکاری با رئیس‌جمهور منتخب تأکید کردند که آمادگی دارند تا برای خلق حماسه اقتصادی همکاری کنند.

دیروز اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، شورای اصناف کشور، خانه کشاورز و برخی دیگر از تشکل‌های اقتصادی با تأکید بر ضرورت جدی‌گرفتن خلق حماسه اقتصادی از رئیس‌جمهور منتخب خواستند با استفاده از نظرات کارشناسان در جهت سامان دادن به وضعیت اقتصادی اقدام کند.

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی دیروز با انتشار بیانیه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: اعتماد به بخش خصوصی خلق حماسه اقتصادی را در پی دارد. رئیس‌جمهور منتخب هم با فرستادن محمد‌رضا صادق، نماینده ویژه خود به نشست اتاق ایران آمادگی خود را برای حل مشکلات اقتصادی و برگرداندن ثبات به فضای کسب و کار اعلام کرد. در این بیانیه آمده است:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آمادگی خود را به‌عنوان مشاوری صدیق برای شناسایی موانع بر سر راه توسعه اقتصادی کشور و ارائه راهکارهای کارشناسانه اعلام می‌کند و بر خود لازم می‌داند که حماسه سیاسی را به حماسه اقتصادی پیوند زند و حرکت بر محور سند چشم‌انداز را در کنار دولت تدبیر و امید سرلوحه امور خود قرار دهد و کلیه ظرفیت‌ها، امکانات و تجربیات فعالان اقتصادی را در این زمینه به‌کار گیرد.

انتظار برای کاهش بیکاری و رفع گرانی‌ها

محمد نهاوندیان روز گذشته در نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران اظهار داشت: برنده واقعی انتخابات مردم هستند و امیدواریم که مردم شاهد کاهش بیکاری و رفع گرانی‌ها در جامعه باشند. وی افزود: در انتخاب وزرای دولت آینده حتماً باید با تشکل‌های مردمی مشورت شود و در مشورت با صنوف سعی کنیم کسی انتخاب شود که اهل صنف باشد و مردم به وی افتخار کنند؛ چرا که این رویکرد بالاترین درجه همکاری را بین افراد به‌دنبال دارد.

وی افزود: بخش خصوصی با تمام توان آمادگی دارد تا با دولت آینده نهایت همکاری را برای شکوفایی اقتصادی کشور داشته باشد که این همکاری به میزان تعامل دولت با این بخش بستگی دارد و در مقایسه با 5سال گذشته این نگاه از یک ایده گذشته و به یک قانون تبدیل شده است.

نهاوندیان گفت: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار تصویب شده و دولت مکلف است در مسائل اقتصادی نظر مشورتی بخش خصوصی را بگیرد و امیدواریم دولت آینده تکالیف قانونی را با جدیت دنبال کند.رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهور منتخب پس از اتمام دولت یازدهم، یک اقتصاد آرام، اقتصاد با ریشه، کاردار و با سرمایه اجتماعی قابل افتخار به دولت بعد تحویل دهد.به گزارش همشهری، خانه کشاورز و شورای اصناف کشور هم با تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، برای همکاری با دولت یازدهم اعلام آمادگی کردند.

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان هم با بیان اینکه برگزاری پرشکوه انتخابات ریاست‌جمهوری و به‌دنبال آن انتخاب رئیس‌جمهوری قدرتمند صنعت خودرو را از تحریم‌های داخلی و خارجی نجات خواهد داد، افزود: رئیس‌جمهور جدید باید از این پتانسیل برای بهبود وضعیت کشور در صحنه بین‌المللی و در جهت کاهش تحریم‌ها استفاده کرده و در داخل کشور نیز مشکلاتی که در 2سال اخیر گریبان صنایع داخلی به‌ویژه صنعت خودرو را گرفته، برطرف کند. وی تأکید کرد: قیمت ارز باید تثبیت و تک نرخی شود، زیرا در شرایطی که ارز چند نرخی بوده و قیمت آن دائما در نوسان است فساد و رانت شکل گرفته در اقتصاد به ضرر صنایع و واحدهای تولیدی خواهد بود.

کد خبر 219159
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز