همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد برای به کرسی نشاندن حرف خود از همه امکانات استفاده می‌کند، گفت: امیدوارم این ابزارها بی‌قانونی و هنجارشکنی نباشد وگرنه خود ضرر می‌کند چون بزرگ‌تر از احمدی‌نژاد هم نتوانست یک روز انتخابات را به تأخیر بیاندازد.

محمد رضا باهنر یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه مفصلی که با خبرگزاری خانه ملت انجام داده است به تحلیل وضعیت اصولگرایان و تعدد نامزدهای آنها، احتمال شرکت هاشمی رفسنجانی در انتخابات و استفاده احتمالی احمدی نژاد از ابزارهای در دست خود از جمله عدم برگزاری انتخابات، برای تائید صلاحیت نامزد مورد نظرش  پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین، بخشهایی از این مصاحبه بدین شرح است:

 آیا با ورود‌ هاشمی معادلات انتخابات ریاست جمهوری به هم می‌خورد یا خیر؟

با حضور هاشمی رفسنجانی صحنه انتخابات مقداری دستخوش تغییرات می‌شود، احمدی نژاد در دو دوره گذشته با سوار شدن بر موج تخریب و کوبیدن‌هاشمی توانست، به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود و در این دوره نیز بی میل نیست با سوار شدن بر همان موج و ادامه آن از این موقعیت استفاده کند.

آیا این دو قطبی هاشمی-احمدی‌نژاد دوباره ظرفیت شکل‌گیری دارد؟

احمدی نژاد جز این چاره و ظرفیتی ندارد، اساساً وی با سوار شدن بر موج مخالفت با شخصیت‌های بزرگ نظام توانسته، کار خود را پیش ببرد و اکنون نیز بی میل به شکل گرفتن این جریان دو قطبی نیست.

آیا ناطق نوری هم در انتخابات به عنوان نامزد شرکت خواهد کرد؟

تا آنجایی که من اطلاع دارم،‌ هاشمی بی‌میل نبود که ناطق نوری به صحنه بیاید اما آقای ناطق نوری شرایط را برای اعلام نامزدی مناسب نمی‌داند، البته این به آن معنا نیست که ایشان فکر می کند رأی نمی آورد بلکه شرایط را مناسب نمی بیند و قطعاً به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور پیدا نخواهد کرد.

شما آقای احمدی نژاد را به خوبی می‌شناسید، اگر نامزد مدنظر وی تأیید صلاحیت نشود، واکنش او چه خواهد بود آیا توانایی مانع تراشی برای برگزاری انتخابات را دارد؟

دعا می‌کنم احمدی نژاد به این تصمیم و اراده و فکر نیفتد و اگر این اتفاق رخ دهد هم هزینه‌های خودش بالا می‌رود و هم هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل خواهد کرد.

یعنی اگر احمدی‌نژاد نخواهد انتخابات را برگزار کند؟

اگر بخواهد در مقابل نظام بایستد و بگوید کاندیدای مورد نظر من تائید صلاحیت نشد، بخواهد در این امر دخالت بکند هم‌خودش ضرر می کند و هم به نظام ضربه‌های را وارد می‌کند، اگر چه با رخ دادن اینگونه اتفاقات نظام دچار بن بستی نخواهد شد و این مشکل را حل می‌کند، کما اینکه نظام مشکلاتی بزرگ‌تر از این را هم حل کرده است، ولی خوب حیف است و نباید چنین واقعه‌ای رخ دهد.

یعنی احمدی نژاد توانای ایستادگی در مقابل نظام را ندارد؟

خیر قطعا چنین توانایی را ندارد، بالاخره خیلی بزرگ تر از احمدی نژاد دلشان می‌خواست انتخابات یک‌روز به تعویق بیفتد یک‌روز من‌یادم هست تندروهای اصلاح‌طلبان و رسانه‌های خارجی دنبال آن بودند که انتخابات مجلس هفتم را نه اینکه منتفی کنند، بلکه ۱۰ روز به تاخیر بیندازند اما نتوانستند تاکنون حتی یک روز انتخابات در جمهوری اسلامی به تاخیر نیفتاده است و حتما هم در آینده این خواب‌ها تعبیر نخواهد شد، اما بالاخره آدم اذیت می‌شود و البته احمدی نژاد از همه امکانات خود استفاده می‌کند تا بتواند حرف خود را به کرسی بنشاند.

منظورتان این است که تلاش می‌کندنامزد مورد نظرش تائید صلاحیت شود؟

او این تلاش را می‌کند و امیدوارم این امکاناتی که او می‌داند در اختیارش است این امکانات را قانونی تعریف کند و بی‌قانونی و هنجار شکنی را جزء امکانات خودش محسوب نکند.

 

 

کد خبر 208410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز