پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: زاکانی در این همایش درباره دیدار خود و کوثری با رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: قطع به یقین بدانید این انقلاب به پیروزی می‌رسد و هرکس دچار انحراف و خستگی شود جوانان نمی‌گذارند بار انقلاب بر زمین بماند.

hamayesh

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس همایش مردمی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی با عنوان «مشق حماسه» عصر امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان،‌ کوثری و زاکانی در سالن سیدالشهدای تهران برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان مشاور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در همایش «مشق حماسه» که در تالار سیدالشهدا برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم تقوا در آیات کریمه قرآن جایگاه بسیار زیادی دارد و بالاتر از همه خوبی‌هاست.

مشاور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: عدالت یکی از فضایلی است که مادر فضائل محسوب می‌شود، اما خداوند در قرآن کریم آن را در ذیل تقوا قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما، جامعه بسیار خوشبختی است که موج تقوا به عنوان یک مطالبه اصلی در آن وجود دارد، گفت: جامعه ما از پرداختن به یک یا دو گونه از فضایل گذشته است و از عرصه عمل صالح عبور کرده و برای تحقق تمام اعمال صالح به دنبال تابلوی تقواست.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: تقوا یعنی برای اقامه حق، مسیری را انتخاب کنیم که در آن آئین‌نامه‌ها و مقرراتی که خداوند برای انسان‌ها تعیین کرده، رعایت شود.

مشاور نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اقامه حق کار ساده‌ای نیست و هر کسی نمی‌تواند به این امر بپردازد.

وی یادآور شد: سیاسیون به دنبال اجرای حق هستند، اما کسی که در مسیر اجرای حق آئین‌نامه‌های خداوند را رعایت می‌کند، محدودیت می‌یابد، تا هر رفتاری که می‌تواند او را به نتیجه برساند، نداشته باشد.

پناهیان با بیان اینکه هرگز نمی‌توان تقوی را به سادگی به دست آورد و افراد با تقوا همواره غریب و مظلوم هستند، اظهار داشت: ممکن است همه افراد بتوانند داد بزنند که ما به دنبال عدالت و پیشرفت هستیم اما نمی‌توان ادعا کرد که تقوی داریم و این موضوع را دیگران باید گواهی بدهند و از سوی دیگر کسانیکه بی‌تقوایی می کنند نمی‌توان آنها را لو داد.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه رعایت تقوی همچون رعایت حیا است گفت: به سادگی نمی توان تقوای کسی را ادعا و یا آن را انکار کرد مگر اینکه فردی خودش خود را رسوا کند و از طرف دیگر کسی که ادعا می‌کند من با حیا هستم این موضوع با حیا سازگاری ندارد و باید در عمل نشان داده شود.

وی شناسایی تقوی در میان سیاسیون را امری غیر ساده و سخت ارزیابی کرد و افزود: انشاءالله همه دلسوزان عرصه سیاسی که طبق فرمان قرآن و عترت و پیام مقام معظم رهبری به تقوی رسیده‌اند کمک کنند تا با تشریک مساعی تقوی در عرصه سیاسی جاری شود.

پناهیان با بیان اینکه کسانیکه اهل تقوی در عرصه سیاسی هستند نباید از دیگران جا بمانند و کسانی که اهل سروصدا هستند از آنها جلو بزنند گفت: البته مردم در درک تقوای مسئولان در عرصه سیاسی هوشمند هستند.

این فعال سیاسی و فرهنگی با اشاره به رابطه حماسه و تقوی در عرصه سیاست عنوان کرد: اساسا محدودیت‌هایی که تقوی برای فرد ایجاد می‌کند خودش مقدمه تحقق حماسه است چرا که وقتی فرد به سمت حق حرکت کند با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود از این رو حماسه‌سازان بزرگ همیشه مظلوم بوده‌اند و حتی در شاهنامه فردوسی اگر چه او قطعه‌ای را تشکیل می‌دهد اما مظلوم است.

وی با اشاره به ارتباط حماسه و تقوی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رعایت تقوای سیاسی ادامه داد: تقوا مکانیزم تحقق حماسه سیاسی و حماسه شیوه خاص اقامه حق است که منجر به شکل دادن شکوهی در حیات فرد یا جامعه می‌شود.

پناهیان با بیان اینکه در کلام ائمه تاکید شده که باید نقطه مقابل ایمان را شناخت، گفت: تقوی در عرصه سیاست یعنی ما اهداف سیاسی خود را با رعایت مقررات الهی محقق کنیم.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ تصریح کرد: تقوی در عرصه سیاست هم برای کسانیکه در قدرت هستند و هم برای کسانیکه در حاشیه قرار دارند حائز اهمیت است. چراکه کسانیکه در مکتب قدرت هستند به راحتی می‌توانند بی تقوایی کنند و کسانیکه در حاشیه قرار دارند نیز دست به تخریب می‌زنند. از این رو اگر تقوی رعایت نشود چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

پناهیان تاثیر رفتار سیاستمداران را بر معنویت جامعه بسیار بیشتر از اثر تربیت خانوادگی دانست و افزود: ما قبل از هر چیز باید یقه سیاسیون را بگیریم چرا که یک سخنرانی خوب در زمینه تقوی یک صدم اثر تقوای یک رجل سیاسی را هم ندارد. لذا این امر دغدغه مومنین است.

این معلم اخلاق با بیان اینکه تقوی و سیاست به معنای اعمال محدودیت برای تحقق حماسه است و این محدودیت‌ها با آیین‌‌نامه دینی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ‌آنچه باعث حماسه می‌شود همین نکته است چرا که اگر قرار باشد ما برای رسیدن به هدف خود از هر وسیله‌ای استفاده کنیم دیگر نام این کار حماسه نیست و به همین دلیل می‌بینیم که نام هیتلر و صدام به عنوان یک جنایتکار و نه حماسه‌ساز در تاریخ ماندگار شده است.

وی ادامه داد: همه دنیا می‌دانند که ایران اسلامی حماسه خلق کرده است چرا که از محدودیت‌هایی که ما داشته‌ایم خبر دارند. و ما امروز می‌بینیم که جانبازان دفاع مقدس از عزت روز افزون برخوردارند چرا که آنها خلق حماسه کرده‌اند.

پناهیان تصریح کرد: در مقابل حماسه‌سازان، افراد ضد حماسه و حماسه‌سوزان قرار دارند و آنها حول حماسه مردم را هم می‌گیرند. از این رو امیدواریم انتخابات پیش رو عرصه تقابل این دو نباشد هرچند اگر چنین شود ما پای آن هستیم چرا که اینجا آزادی است.

وی با اشاره به تقوای سیاسی و ویژگی‌های حماسه‌سازی گفت: حماسه‌سازان عزت را بر ذلت ترجیح می‌دهند و در نهایت نیز به منافع خود می‌رسند اما حماسه‌سوزان منفعت را بر عزت ترجیح می‌دهند و در نهایت نیز به ذلت می‌رسند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های حماسه‌سازان و حماسه‌سوزان گفت: آیا مردمی که در شعارشان می‌گویند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست به دنبال برق ارزان و زندگی راحت هستند؟ ‌خیر مردم به دنبال عزتند. بعضی افراد فکر می‌کنند این شعار عزت‌طلبانه مردم را می‌توانند به شعار منفعت‌طلبانه تبدیل کنند.

پناهیان در ادامه افزود: حماسه‌ساز حق‌طلبی را بدون خودخواهی دنبال می‌کند که با این کار هم نام خود را و هم حق را تثبیت خواهد کرد اما حماسه‌سوز حق‌‌طلبی را با خودخواهی در هم می‌آمیزند و در نتیجه هر دو را از دست می‌دهد، حماسه‌ساز از حق برای مصلحت جامعه استفاده می‌کند اما حماسه‌سوز از حق علیه مصلحت سوءاستفاده می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه همایش مشق حماسه خاطرنشان کرد: بعضی‌ها مصلحت را جزو حق نمی‌دانند، مصلحت بخش برتر از حق است و رعایت تقوا و محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کند همین مصلحت است. همچنین حماسه‌ساز بیشتر از قانونمداری، قانونمداری می‌کند و برخورد حداکثری با قانون دارد اما حماسه سوز در مسیر اجرای حق قانون را اجرا نمی‌کند. حتی حداقل قانون را نیز رعایت نمی‌کند.

وی در سخنان خود در این همایش تصریح کرد: حماسه‌ساز خوبی‌های خودش را اندک و بدی‌هایش را بزرگ می‌شمارد. اما حماسه‌سوز خوبی‌های خود را بزرگ و بدی‌هایش را اندک می‌شمارد. حماسه‌ساز به خاطر اندک بدی‌ خودش احساس شرم می‌کند در حالیکه حماسه‌سوز خودش را همیشه برتر می‌داند.

کوثری: زاکانی بر اساس تکلیف وارد میدان شده است

به گزارش فارس در ادامه این برنامه محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر اظهار داشت: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند حماسه باید با ایثار و از خودگذشتگی صورت گیرد چرا که در غیر این موارد حماسه خلق نمی‌شود.

وی افزود: اگر انسان از خودش گذشت و خیلی از منافع شخصی خود را کنار گذاشت، آن زمان می‌توان گفت: حماسه صورت گرفته است و در واقع از خود گذشتگی، حماسه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را خلق کرد و امام (ره) نیز در این مورد می‌فرمایند مهم این است که انقلاب اسلامی ما انقلابی است که به دست مردم صورت گرفته و مردم انقلاب کردند و باید آن را به آخر برسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مردم شاه را بیرون کرده و رژیم را سرنگون کردند و انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

وی اظهار داشت: ما باید کاری بکنیم که آرامش را در کشور برقرار کنیم البته زمانی که رهبری می‌گوید «من انقلابی‌ام» بدین معنی است که در حال درگیری شدید با دشمن هستیم.

نماینده تهران در مجلس افزود: ما اگر مسیر را آگاهانه و با بصیرت بشناسیم در این راه نه تنها خسته نمی‌شویم بلکه شاداب تر راه را ادامه می‌دهیم، ما در حماسه‌های گذشته ضربات پی در پی به دشمن و صهیونیست وارد کردیم و به همین خاطر رهبری می‌فرمایند که جمهوری اسلامی به مردم منطقه نشان داد که در مقابل ابرقدرت‌ها می‌شود سالیان دراز مقاومت کرد.

کوثری با اشاره به اینکه ما باید یک فرد حماسی را انتخاب کنیم گفت: رقم زدن حماسه‌های گوناگون درکشور در گرو از خود گذشتگی و اهمیت دادن به منفعت بزرگ‌تر است در این رابطه هوشیاری و دقیق بودن در مسیر یکی از ابزار خلق حماسه است.از دیگر شاخصه های این حماسه دقیقا پشت سر ولایت حرکت کردن و به موقع تصمیم گرفتن و وارد صحنه شدن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای در حماسه‌های گذشته ثابت قدم مانده‌اند افزود: یکی از کسانی که چنین ویژگی دارند و من الان احساس وظیفه کردم که بگویم آقای زاکانی است که در همان سنین کودکی این روحیه بسیجی را داشتند.

وی افزود: اگر این طور افراد فداکار به صحنه ورود پیدا نمی‌کردند ما به نسل‌های فعلی و گذشته چه جوابی داشتیم که بدهیم؟

کوثری ادامه داد:آقای زاکانی هم در زمانی که نیاز بود در مقابل کسانی که می‌خواستند نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و خصوصا در دوران اصلاحات ورود پیدا کردند و هم آن زمانی که لازم بود به بحث علم ورود پیدا کنند.

وی افزود: زاکانی چه در دوره اصلاحات و چه در دیگر دوره‌ها با جریان‌های انحرافی مقابله و مبارزه کرد ،بدین جهت ما احساس مسئولیت کرده و ورود پیدا کردیم.

اسماعیل کوثری با اشاره به سخنی از شهید غلامعلی پیچک گفت: شهید غلامعلی پیچک می‌گوید مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است، حکومت دیگری بعد از حکومت علی ،حکومت خمینی است که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون نشود، ما از سرنگون شدن نمی‌ترسیم، از انحراف می‌ترسیم، این جمله بدین معنی است که ما با هر وسیله‌ای نیامده‌ایم که انقلاب را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت حماسه افزود: مدیریت حماسه این است که در چارچوب ارزش‌های اسلامی و الهی حرکت کرد و در آن چارچوب اثربخش بود، چنین ویژگی در آقای زاکانی وجود دارد و الان خود ایشان برای کاندیداتوری تمایل ندارد بلکه بر اساس تکالیفی که از رفقا و دوستان گرفته به عرصه ورود پیدا کرده است البته اگر فردی بهتر از ایشان ورود پیدا کند باید آن فرد اصلح معرفی شود.

وی این همایش خاطرنشان کرد: زمانیکه کسی بخواهد در این صحنه ورود پیدا کند باید موفقیت‌های گذشته را درک کند و با یک کار مدیریتی حماسی این مسیر را با صلابت ادامه دهد،زیرا دشمن از همه توانش استفاده می‌کند تا جلوی حرکت جمهوری اسلامی را بگیرد.

زاکانی: در دوران جهاد اکبریم/سیاست‌های 16 ساله ما را به ناکجا ‌آباد برد

در ادامه این نشست علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین تقارن آن با سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم و فرمانده بسیجی ارتش شهید سپهبد صیاد شیرازی، اظهار داشت: بنده از حضور دوستان و جانبازانی که قبول زحمت کرده‌اند و به این همایش آمدند تشکر می‌کنم و شنیده‌ام برخی از آنها در جنگ و برخی در فتنه 88 قطع نخاع شده‌اند؛ همچنین از فرمانده عزیزم آقای کوثری نیز تشکر می‌کنم و ایشان نکاتی را درباره بنده بیان کرد که ما قابل آن نبودیم اما انشاالله که اینطور باشد.

زاکانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در شرایط حساسی به سر می‌بریم و تأکید ایشان بر عبور موفق از پیچ تاریخی ادامه داد: ما در روزهایی قرار داریم که حضورمان در صحنه و حماسه‌سازی ملت رشید ایران به عنوان یک الگوسازی برای سایر مظلومان عالم تحول عظیمی را رقم خواهد زد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به نامگذاری حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نام سال گفت: وقتی از حماسه‌سازی و حماسه‌سوزی صحبت می‌شود حکایت از این دارد که ما در شرایط عادی نیستیم. چرا که در شرایط عادی نیازی به حماسه نداریم لذا اقتضائات معمولی از پس این میدان برنمی‌آید.

وی با تأکید بر اینکه ایستادگی در برابر شدائد دشمن نیاز به کار ویژه اساسی و حضور گسترده مردم در صحنه دارد تأکید کرد: دفاع مقدس دورانی بود که تبدیل به یک حماسه شد و بر تارک ایران اسلامی می‌درخشد چرا که فداکاری‌ها در آن دوره در نهایت اعلاء قرار داشت تا جاییکه رزمندگان برای رفتن به روی مین از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و بدن های خود را سرپل عبور یکدیگر قرار می‌دادند،بر همین اساس امام رحمت‌الله فرمود که در دفاع مقدس انقلاب ما به جهان صادر شد.

زاکانی با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس، امروز برای ما به عنوان یک سرمایه محسوب می‌شود و آنچه از آن روزها قابل انتقال است تفکر و فرهنگ مقاومت و ایستادگی است، گفت: سال 68 پس از رحلت جانسوز امام رهبر معظم انقلاب در دیدار با سفرای خارجی در تبیین نقشه آینده ایران اسلامی نیاز به تحول معنوی و مبنایی را یکی از نیازهای اصلی عنوان کردند و این در حالی است که ما در آن دوره در اوج معنویت قرار داشتیم اما مطالبه رهبر معظم انقلاب سطحی بالاتر بود. از این رو امروز به طریق اولی به این فرهنگ نیاز داریم.

زاکانی به تعبیر امام (ره) در این زمینه اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمودند اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود چشم طمع دشمن از آن برگرفته خواهد شد. لذا این کار بزرگ و اساسی امری سخت اما شدنی است.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی اعتقادی ایجاد کرد، ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت وجود امام و اندیشه‌های ناب اسلامی و هدایت‌های پیامبرگونه امام و تلاش‌های مردم به پیروزی رسید.

وی به مبارزه پیوسته جریان حق و باطل اشاره کرد و گفت: ملت رشید ایران با حضور در جبهه حق افتخار دارند که چنین مسئولیت بزرگی را به برکت رهبری امام و خلف صالح ایشان بر عهده داشته باشند و انقلاب اسلامی پس از 34 سال مسیر اصلی خود را دنبال می‌کند.

زاکانی گفت: اگر ما بر بحث تحول تأکید می‌کنیم این امر به معنای نفی خدمات گذشته نیست چرا که برای امروز و آینده انقلاب اسلامی نیازهای جدی وجود دارد که نیازمند تحولات همه جانبه است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: ما به عنوان یاران اسلامی هم نسبت به همه مسلمانان و هم در فضای ملی مسئولیت داریم که سرآمد کشورهای اسلامی باشیم و این امر شدنی است. علاوه بر اینکه ما در جهان به عنوان یک الگو مطرح هستیم و باید افق و حرکتی را دنبال کنیم که این سه مسئولیت بزرگ تاریخی خود را به نحو احسنت انجام دهیم.

وی با یادآوری این نکته که انقلاب اسلامی ایران در نیمه خرداد سال 42 آغاز و در بهمن 57 به پیروزی رسید گفت: ما بعد از 34 سال وقتی که به آرا و نظرات امام و رهبری رجوع می‌کنیم می‌بینیم که راه پر افتخاری را طی کرده‌ایم اما افق‌های پیش رو بسیار بلندمرتبه‌تر است.

زاکانی با تأکید بر اینکه ما در هر لحظه باید مسئولیت درست خود را بشناسیم ادامه داد: اگر چنین نشود ما در رسیدن به افق‌های عالی انقلاب درجا زده‌ایم و همانطور که آقا هم فرمودند ما اگر در این مسیر بایستیم 50 سال به عقب برگشته‌ایم چرا که دشمن نمی‌ایستد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه ما باید در مسیر تحول اصلاح‌گری و به سمت تحقق اهداف خود حرکت کنیم، گفت: در رسیدن به اهداف عالی انقلاب به تعبیر امام (ره) اجتماع مردم وحدت کلمه است. وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب است و از این رو ما هنوز راه‌های دشواری را فراروی خود داریم و در واقع در میانه راه به سر می‌بریم.

وی با تأکید بر اینکه ما در حال حاضر در دوران جهاد اکبر قرار گرفته‌ایم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف این انقلاب تمدن‌سازی است. و ما امروز پس از پیروزی انقلاب به دنبال تشکیل دولت اسلامی هستیم و این وظیفه همه مسئولان را نیز در بر می‌گیرد تا بتوانیم مقدمه شکل‌گیری جامعه اسلامی را به عنوان یک الگو برای مسلمین فراهم کنیم و اگر به این نکته توجه نکنیم وظیفه خود را به درستی ادا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما هم‌اکنون در آستانه یک تحول قرار داریم متذکر شد: دشمنان امیدوارند که از ملت رشید ایران انتقام بگیرند و ما این را فرصتی بزرگ برای انقلاب می‌دانیم که اگر در این میدان دقت لازم را داشته باشیم توفیقاتمان صدچندان می‌شود.

زاکانی تأکید کرد: ما با امام و شهدا عهد بسته‌ایم که رهرو صادق آنها باشیم و با مردم عزیزمان نیز عهد بسته‌ایم که خادم شایسته‌ای برای آنها شویم از این رو هرکس در هر جایگاهی چنین وظیفه‌ای دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه اگر ما مسئولان به عنوان خدمتگزاران مردم به لوازم و تفکر انقلابی آشنا باشیم.

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود در همایش جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی،‌ اظهار داشت: ما در حال حاضر مشکلات جدی داریم که ناشی از دوری از اندیشه‌های ناب اسلامی و تبعیت‌پذیری درست از امام و مقام معظم رهبری است و این راهی است که رزمندگان به خاطر آن جان خود را فدا کرده‌اند.

زاکانی با بیان اینکه امروز ما 34 سال تجربه داریم، ادامه داد: اگر در گذشته نقشه راه دقیقی نداشتیم و الگوهای غلط غربی را گشوده بودند، امروز باید با الگوی اسلامی - ایرانی و با نگاه دقیق که در قانون اساسی تصریح شده و همچنین بهره‌گیری از فناوری و امکاناتی که در دست داریم تجربه تلخ آن دوران را به شیرینی تبدیل کنیم، لذا اگر در گذشته دچار وادادگی و ترس بوده‌ایم، امروز رویش‌های بزرگی را تجربه کرده‌ایم و داشته‌های بسیاری داریم که این ناشی از اسلام و برخورداری از رهبری بصیر و آگاه و شجاع است. که اگر بخواهیم ایشان را با دیگر رهبران مقایسه کنیم ظلم است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ملت رشید ایران نشان دادند که چطور برای انقلاب در صحنه حاضر هستند و به آن مدد می‌رسانند، گفت که ما دیگر از ناحیه برخورداری از فرهیختگان و نخبگان دچار فقر نیستیم و رویش‌های انقلاب امکانی را فراهم کرده که تحول بزرگی در جامعه رقم خواهد زد و پیشرفت‌های علمی و فناوری و امکانات طبیعی اقتضای یک تحول بزرگ را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس دولت هاشمی بر شکوفایی و توسعه اقتصادی تاکید داشت که البته از شعارهای انقلاب بود و خاتمی نیز در سال 76 بحث بسط آزادی‌های مدنی و آزادیخواهی را دنبال کرد که اینها نیز شعارهای انقلاب بود؛ دولت احمدی‌نژاد هم عدالت‌گری و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را دنبال کرد اما اشکال هاشمی و خاتمی این بود که به دنبال الگوی عاریه‌ گرفته شده از غرب بودند که ما را به ناکجا آباد برد و مشکلاتمان را دو چندان کرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه این 16 سال تجربه بسیار خوبی برای ناکارآمدی الگوی غربی برای پیشرفت جامعه اسلامی بود، افزود: ما امروز نیز دچار عدم پایبندی به شعارهای داده شده هستیم؛ درحالی که باید شعارهای انقلاب در دستور کار قرار گیرد.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه در دوران دوم خرداد شعار آزادیخواهی طوری تفسیر می‌شد که هرکس با ماست حرف حق را می‌زند، گفت: آنها مدعی بودند اگر کسی با ما باشد ولی‌نعمت ما و چنانچه مردم با ما نباشند حرکتشان پوپولیستی است و حتی ادعا کردند که علیه خدا نیز می‌توان در جامعه تظاهرات کرد.

وی اصلاح‌طلبی را یک اصل اساسی عنوان کرد و گفت: باید در چارچوب قانون اساسی به این رکن توجه شود.

زاکانی گفت: ما معتقدیم راه اساسی و اصلاح‌طلبی در رفتارها و عملکردها باید در چارچوب اسلام و منطق قانون اساسی پیش برود و همه این‌ها مبتنی بر نگاه اجتهادی حضرت امام و رهبر انقلاب باشد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: ما توفیق داشتیم به همراه سردار کوثری خدمت مقام معظم رهبری برسیم و ایشان فرمودند قطع به یقین بدانید این انقلاب به پیروزی می‌رسد و هر کس که دچار انحراف و خستگی برسد جوانان نمی‌گذارند بار انقلاب بر زمین بماند لذا این مسیر باید به دست جوانان و کسانی که نقشه راه برای پیشرفت دارند، دنبال شود.

وی نیاز امروز جامعه را انقلاب اخلاقی مبتنی بر تفکر اصیل اسلامی عنوان کرد و گفت: درست است که وجود زشتی‌ها و پلشتی‌ها در جامعه ما با سایر جوامع متفاوت است اما این موضوع باید به حداقل برسد.

وی ادامه داد: هیئت دولت جمعی از نمایندگان تهران را دعوت کرده بود و در آنجا آقای احمدی‌نژاد به آقای پورمحمدی دستور داد که برخی از ویلاهایی را که دچار تخلف شده‌اند را در یکی از سفرهای استانی تخریب کند اما من آنجا به آقای احمدی‌نژاد گفتم، این کار را نکنید بلکه بروید و تحقیق کنید کدامیک از این ویلاها متعلق به مسئولان است.

زاکانی با بیان اینکه امکان ندارد که در حادثه تلخ فساد 3 هزار میلیاردی اراده‌ای در پشت آن قرار نداشته باشد، اظهار داشت: بنده و آقای فدایی در کمیسیون اصل نود درباره این فساد برای قوه قضایی نامه نوشتیم.

این فعال اصولگرا گفت: برخی ممکن است فقط شعار بدهند اما اراده‌ای برای برخورد نداشته باشند. از این رو ما در حال حاضر نیاز واقعی‌مان مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و جهاد علمی برای تمدن‌سازی است.

وی با تاکید بر اینکه علم قدرت می‌آورد به کوتاه آمدن دشمن در مقابل جمهوری اسلامی و مذاکرات آلماتی اشاره کرد و گفت: دانشمندان و سیاستمداران دین‌مدار ما با ایستادگی بر مواضع انقلابی دشمن را وادار به عقب‌نشینی کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت نقش ویژه‌ای در سیاست‌گذاری درست، حمایت از مردم و نظارت بر تولید و مصرف دارد، تصریح کرد: دولت همچنین باید به توسعه سلامت و ارتقای امنیت در جامعه توجه کند و در چنین جامعه‌ای آزادی و آزادیخواهی باید سرآمد باشد.

وی گفت: در دوران دوم خرداد با ارائه تعریف غلط از آزادی می‌گفتند ما شعار اقتصادی نداده‌ایم که بخواهیم پاسخگو باشیم درحالی که باید یک دولت همه این ابعاد را با هم پیش ببرد.

زاکانی با اشاره به لزوم بسیج و به صحنه آمدن این تحول ادامه داد: ما نیاز جدی به تحول در عزت داریم هرچند که در حال حاضر بسیار عزتمندیم اما این امر کفایت نمی‌کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دولت موظف است به سایر ارکان و قوای کشور کمک کند، گفت: دولت می‌تواند با کمک به قوه قضائیه و مجلس در این مسیر با تفکر جهادی و انقلابی و مدیریت و اعتقادی و کارشناسی و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه به اعتلای انقلاب اسلامی کمک کند و این شدنی است.

وی با اشاره به اینکه ما ایام مبارک و خجسته‌ای را در پیش‌رو داریم، اظهار امیدواری کرد که با همت و حضور گسترده آحاد ملت، حماسه سیاسی و اقتصادی به نحو احسن عملیاتی شود.

ترجیح بر معرفی گزینه واحد اصولگرایان

همچنین در حاشیه این مراسم پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برنامه رسمی اعلام نامزد جمعیت رهپویان چه زمانی است، اظهار داشت: هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم اما صحبت‌هایی را داشته‌ایم و چون خود آقای زاکانی به قطعیت نرسیده‌اند، هنوز جمعیت رهپویان به طور رسمی موضع‌اش مشخص نیست.

سروری در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود دارد که آقای زاکانی به ائتلاف پیشرفت بپیوندند گفت: ‌بنده نمی‌دانم باید از خود ایشان بپرسید؛ قبلا آقای زاکانی اعلام کرده که ابتدا به پیشرفت ملحق نمی‌شود اما اینکه اکنون چه سیاستی دارند، باید از خودشان سؤال شود.

وی درباره دبیرکل جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی، گفت: طبیعتا یکی از مهمترین برنامه‌های این جبهه حضور فعال در انتخابات است و به تعبیری سامان ‌دادن آنچه رهبر انقلاب مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی فرموده‌اند و فکر می‌کنیم با توجه به گستردگی این جبهه در روزهای آینده اعضای تشکیل‌دهنده این جبهه اعلام خواهند شد و نقش مؤثری در ایجاد یک کار بزرگ در انتخابات پیش‌رو و خلق یک حماسه بزرگ سیاسی را ایفا کند و دبیرکل آن نیز اعلام خواهد شد.

سروری ادامه داد: این جبهه فراجناحی است و نگاه حزبی، جمعیتی و گروهی به این جبهه نبوده است و فعالان سیاسی اصولگرا و انقلاب اسلامی تلاش دارند که با گرایش حماسه‌سازان دفاع مقدس در این عرصه فعالیت کنند.

وی در خصوص اینکه آیا ائتلاف پیشرفت دعوتی از آقای زاکانی داشته است یا خیر، گفت: بنده اطلاعی ندارم و فکر نمی‌کنم دعوتنامه‌ای ارسال شده باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به نظر آیت‌الله مصباح مبنی بر اجماع اصولگرایان، آیا برنامه‌ای برای ائتلاف دارید یا می‌خواهید بطور مستقل کار کنید، گفت: طبیعتا ما نگاه اولمان این است که در انتخابات بتوانیم با انسجام و ائتلاف و تجمیع ظرفیت‌های انقلاب وارد شویم و البته از ابتدا اعلام کردیم که به صحنه نگاه می‌کنیم. اگر در صحنه گروه‌های رقیب خطرناکی داشته باشیم، طبیعتا ضرورت انسجام و رفتن به یک گزینه واحد جدی‌تر خواهد شد.

زاکانی: هنوز در حال فکر کردن برای کاندیداتوری هستم

همچنین علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که ایا برای پیوستن برای ائتلاف پیشرفت دعوتنامه داشته‌اید یا خیر اظهار داشت: ما هنوز چیزی نگفته‌ایم که کسی بخواهد از ما دعوت کند.

زاکانی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی کاندیداتوری خود را به صورت رسمی اعلام می‌کنید گفت: هنوز در حال فکر کردن هستم و در این باره به قطعیت نرسیده‌ام.

کد خبر 208608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز