همشهری آنلاین: مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد همبستگی بین اصول گرایان در مقابل فتنه و انحراف بایستیم.

ولایتی

به گزارش خبرنگار مهر از کرج، پیش از ظهر پنجشنبه علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف در مجتمع فرهنگی میلاد کرج در مجمع طلاب و روحانیون استان البرز حضور یافتند.

در این مجمع علاوه بر حضور جمع کثیری از روحانیون استان البرز، محسن کازرونی امام جمعه کرج، محمدجواد کولیوند و عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی، علی آقازاده شهردار کرج و تنی جند از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

دردناک است در کشور ثروتمند ایران مردم برای معیشت خود دچار مشکل باشند

علی اکبر ولایتی گفت: همبستگی بین مردم و حکومت می توانند کشور را به مدارج بالایی برساند، باید مسائل معیشتی مردم را حل کرد و واقعا دردناک است در کشور ثروتمند ایران مردم برای معیشت خود دچار مشکل باشند.

وی با تاکید بر اینکه اصول گرایی مارک مخصوصی بر عده ای خاص نیست، ادامه داد: باید با همبستگی بین اصولگرایان در مقابل انحراف و فتنه ایستاد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: از بقیه افراد هم دعوت کردیم تا بتوانیم جبهه‌ای پرشور، دولتی قدرتمند و آشنا به مبانی حکومتی ایجاد کنیم و کابینه‌ای قدرتمند تشکیل دهیم زیرا کشور ما با امکانات و سرمایه‌های عظیمی که دارد می‌تواند به مدارج بالا دست یابد.

ولایتی تصریح کرد: با تکیه بر تجربیات می‌گویم که می‌توان به راحتی وضع سیاست خارجه را از وضع موجود خارج کرد آن هم نه در طولانی مدت، این چه وضعی است؟

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه گام اول حماسه سیاسی انتخابات است، گفت: حماسه سیاسی و اقتصدی مورد نظر مقام معظم رهبری قابل تحقق است.

ولایتی اعلام کرد: کشور ما در حال حاضر و با وضع موجود نیر حرف اول را به لحاظ اقتدار در خاورمیانه و جهان اسلام می‌زند و بی هیچ شکی جمهوری اسلامی د رحل مسائل کشورهای جهان اسلام نقش موثر دارد.

خواهان روابط بین‌الملل متعادل هستیم

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تاکید کرد: با حقوق برابر خواهان روابط بین الملل متعادل هستیم و بخش مهمی از مشکلات ما از آنجایی است که نتوانسته ایم آنطور که باید روابط بین الملل را ساماندهی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این شرایط می توان روابط بین الملل خوب داشت تا زمانیکه این حماسه سیاسی در چارچوب عزت جمهوری اسلامی ایران و بر پایه ارزشهای اسلامی باشد می‌توان با دنیا ارتباط داشت.

ولایتی با تاکید بر اینکه روابط بین الملل روابط بین انسان‌ها است، اظهار داشت: زمانی می توان مذاکره کرد که مذاکرات برپایه حق و در عین حال قاعده و قانون باشد؛ می‌شود مذاکره کرد و در چارچوب ارزش‌ها نیز حرکت کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص تحریم‌های وارده به کشور نیز گفت: در حال حاضر نیز می‌توان روابط جمهوری اسلامی را با دیگر کشورهای به درجات خوبی رساند که پایه اولیه این امر بهبود وضعیت اقتصادی است که نتیجه تحریم‌ها علیه کشورمان است.

وی تاکید کرد: با تدبیر می‌توانستیم بسیاری از این تحریم‌ها را بر کشور تحمیل نکین .

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مذاکرات باید بر اساس پایه حق و قاعده خودش انجام شود، بیان کرد: باید در چهارچوب قوانین و ارزش‌ها حرکت نماییم و با این اقدام با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان این که باید هر کسی را در جای خودش گذاشت، افزود: نباید کارهای بزرگ را به دست آدم‌های کوچک سپرد و همچنین کارهای کوچک را به دست انسان‌های قدرتمند واگذار کرد.

علی اکبر ولایتی در برنامه سفر خود به استان البرز علاوه بر دیدار با خانواده شهدا، عصر امروز در مسجد جامع رجایی شهر سخنرانی با موضوع بیداری اسلامی خواهد داشت.

کد خبر 208576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز