همشهری آنلاین: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید مراقب باشیم شخصی رئیس‌جمهور نشود که هرروز درگیری و مشکل ایجاد کند.

آیت‌الله یزدی

تسنیم نوشت: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی و جمعی از اعضای شورای مرکزی و اجرایی این حزب روز گذشته با آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله یزدی با بیان اینکه حزب مؤتلفه اسلامی ارتباط نزدیک و خوبی با علما و مراجع دارد، اظهار داشت: این ارتباط موضوعیت داشته و امیدواریم تا به آخر این ارتباط محفوظ بماند.

وی با تأکید بر اینکه: "هرچقدر از مراجع تقلید فاصله بگیریم از محورهای اصلی دین فاصله گرفته‌ایم"، افزود: اعتقاد ما این است که سیاست و شریعت همراه هم است و مراجع عظام تقلید در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... صاحب‌نظر هستند و باید به نظرات آنها توجه بسیار کرد و احترام گزاشت.

آیت‌الله یزدی با تأکید به حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده، گفت: مقام معظم رهبری بارها به اصل حضور اکثریت مردم پای صندوق‌های رأی تأکید داشته‌اند و فرمودند که در انتخاب رئیس جمهور آینده باید بسیار دقت کرد زیرا تأثیرات بسیار زیادی در سطح بین‌المللی و داخلی دارد و اصل بسیار مهمی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار امیدواری کرد: مردم در انتخابات آینده حماسه سیاسی دیگری به وجود خواهند آورد که فصل جدیدی را در کشور باز می‌کنند اما آنچه از حضور مهم‌تر است نتیجه آن است و نتیجه انتخابات به این دلیل مهم است که چهار سال آینده کشور در اختیار رئیس جمهور قرار خواهد گرفت و موقعیت نظام جمهوری اسلامی در جهان موقعیت خاصی است که در طول تاریخ اسلام هیچ‌گاه در این موقعیت نبوده و این موقعیت بسیار ممتاز است و اینکه به کجا خواهد رسید بسیار مهمتر است.

وی افزود: باید بسیار هوشیار بود که نکند به‌دلیل لزوم حضور اکثریت مردم پای صندوق‌های رأی به نتیجه‌ آن کم‌توجهی شود. باید مراقب باشیم شخصی رئیس جمهور نشود که هرروز درگیری و مشکل ایجاد کند.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد زمام قوه مجریه کشور را به‌عهده گیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: مردم باید با دقت و بینش انتخاب درست داشته باشند اگر اطلاعات کمی در مورد کاندیداها دارند از معتمدین سؤال کنند و اطلاعات لازم را کسب کنند و رئیس جمهور آینده باید تمام ویژگی‌های مثبت رؤسای جمهور قبل را داشته و نواقص آنها را نداشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: ارشادات مقام معظم رهبری باید سر لوحه کارها قرار گرفته ما باید پشت سر رهبری حرکت کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: اگر ما ساکت بنشینیم و منتظر انتخابات بی‌نظر باشیم روز قیامت مسئول هستیم، امروز کسانی که حجت شرعی به حضور در انتخابات دارند کم نیستند و باید طی راهکاری به ائتلاف و وحدت نیروهای اصول‌گرا و ارزشی نزدیک شد.

کد خبر 208007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز