همشهری آنلاین: کثرت کاندیداها و اعلام آمادگی تعداد زیادی از اشخاص برای حضور در انتخابات را نباید مثبت تلقی کرد چرا که این امر نشانگر سازمان نیافته بودن فعالیت‌های سیاسی در کشور و به صورت مشخص عدم حضور احزاب قوی و تاثیرگذار است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92، فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی رنگ و بوی دیگری پیدا کرده و افراد و اشخاص مختلفی برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنها از نمایندگان مجلس هستند.

تمایل برخی نمایندگان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری تا حدی است که مهدی سنایی نماینده نهاوند به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، می‌گوید که بهتر است وزارت کشور شعبه‌ مستقلی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس مستقر کند.

او در همین رابطه می‌گوید: موج اعلام کاندیداتوری‌ همچنان در سال 92 هم ادامه دارد و من فکر می‌کنم بخش عمده‌ای از این وضعیت ناشی از احساس تکلیف‌هاست و یکی از مشکلات ما در حوزه سیاسی همین احساس تکلیف کردن است در حالی که اگر افراد کمتر احساس تکلیف کنند شاید شاهد ترافیک کاندیداها برای ورود به عرصه انتخابات نباشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان می‌کند: کثرت کاندیداها و اعلام آمادگی تعداد زیادی از اشخاص برای حضور در انتخابات را نباید مثبت تلقی کرد چرا که این امر نشانگر سازمان نیافته بودن فعالیت‌های سیاسی در کشور و به صورت مشخص عدم حضور احزاب قوی و تاثیرگذار است.

سنایی همچنین به مزاح گفت: فکر می‌کنم با روندی که در مجلس شورای اسلامی با آن مواجهیم و موج اعلام حضور و آمادگی نمایندگان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، باید از وزارت کشور درخواست کنیم شعبه مستقلی را برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس مستقر کند تا حداقل وقت نمایندگان برای رفتن به وزارت کشور هدر نرود.

او البته اضافه می‌کند: تمایل برای کاندیداتوری البته تنها به نماینده‌ها محدود نمی‌شود و تعداد قابل توجهی هم در بخش‌های دیگر برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس ادامه می‌دهد: ما در این شرایط باید در انتظار حضور و تصمیم‌گیری برخی بزرگانی باشیم که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری تردید دارند و هنوز احساس تکلیف نکرده‌اند.

سنایی اضافه می‌کند: باید امیدوار باشیم که عرصه انتخابات، عرصه حضور و احساس تکلیف جمع قابل توجهی از افراد با تجربه‌های بالای سیاسی باشد و در نهایت همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند شاهد خلق حماسه‌ای با حضور سلایق مختلف در انتخابات باشیم.

لازم به ذکر است تا کنون از علی لاریجانی ، محمد رضا باهنر، محمد حسن ابوترابی فرد، حداد عادل، احمد توکلی، علیرضا زاکانی، مسعود پزشکیان، ارسلان فتحی پور، سید محمد بیاتیان، صفر نعیمی رز و عباسعلی منصوری به عنوان کسانی که احتمال کاندیداتوری آنها میرود یا رسما اعلام کاندیداتوری کرده اند نام برده شده است.

کد خبر 207952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز