همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا میدان جنگ هسته‌یی کره را باز کرده است تا وانمود کند کشورهای مثل کره‌شمالی ظرفیت داشتن دانش هسته‌یی را ندارند.

حسین سلامی

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در چهارمین جشنواره علمی باقرالعلوم(ع) با اشاره به مناقشه آمریکا و کره شمالی اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد نشان دهد کشورهایی مثل کره شمالی ظرفیت دانش هسته‌یی را ندارند و هنگامی به دانش هسته‌آی دست پیدا کنند آن را تبدیل به سلاح کرده و از آن استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: غربی‌ها جهان را به سه دسته جهان اول، دوم وسوم تقسیم می‌کنند و هدف آنها این است که ما در قالب کشورهای جهان سوم قرار بگیریم؛ البته در این زمینه نقشه‌های خود را از عالم ذهنیت به واقعیت میدانی تبدیل کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه "همه دستاوردهای بزرگ ما از درون مقاومت،‌ ایستادگی و مجاهدت بدست آمده است"، خاطرنشان کرد: مقاومت برای ما سختی داشته است اما در کنار آن دستاوردهای زیادی هم داشته است. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که دشمن چیزی به ما آموزش نمی‌دهد.

سلامی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه "دانش برای ما در گذشته فقط در کتاب‌ها و ذهنیت ما قرار داشت"، یادآور شد: ما فکر می‌کردیم که نیروگاه را باید دیگران بسازند و ما از آن استفاده کنیم و دانش هسته‌یی و هوا فضا نیز فقط در ذهنیت ما قرار داشت اما امروزه ما ماهواره، پالایشگاه و نیروگاه می‌سازیم.

به گفته وی، پیشرفت‌های کشور بوسیله یافتن اعتماد به نفس محقق شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اینکه "دشمن با ورود ما به بخش غنی‌سازی اورانیوم، نانو و بیوتکنولوژی مخالف است"، گفت: آنها به ما می‌گویند ظرفیت، شأن و شایستگی قرار گرفتن در تراز اول پیشرفت‌های عملی را ندارید؛ در حالی که آنها انسانی‌ترین تعاملات را که تعاملات دارویی است، به سختی انجام می‌دهند.

سلامی با تاکید بر شتاب کشور برای پیشرفت اظهار کرد: شتاب حرکت کشور بیشتر از کشورهای غربی است و اشتباه کودکانه است که آنها فکر می‌کنند با کشتن چند دانشمند می‌توانند جریان عمومی یک جامعه را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه "هیچ چیزی ناممکن نیست"، افزود: اگر نیت کنیم و وضو داشته باشید و صبر و نماز داشته باشید خداوند به شما کمک می‌کنند. اراده، خودباوری، اعتماد به نفس،‌ توکل به خدا و نترسیدن و حرکت کردن راز موفقیت ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: نظام موازنه جهانی به نفع ما در حال تغییر است و دشمنانی که می‌خواستند ما را فلج اقتصادی کنند اکنون باید شاخصه‌های اقتصادی و اجتماعی خود را با ما مقایسه کنند. آنها هم آلام دیده‌اند اما ما به خدا امید داریم ولی آنها امیدوار نیستند.

به گزارش ایسنا، سلامی در حاشیه این برنامه نیز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که "آیا نیرو‌های مسلح این آمادگی را دارند که در برابر حملات رژیم صهیونیستی مقابل به مثل کنند؟" گفت: فرمایشات رهبری در روز اول نوروز متکی بر واقعیات قدرت دفاعی کشور بود و اگر اشتباهی از سوی رژیم صهیونیستی رخ دهد، فرمایشات رهبری عملی می‌شود.

وی در برابر پرسش دیگری درباره ریشه‌های مناقشات هسته‌یی کره‌شمالی اظهار کرد: آمریکا تبلیغات روانی انجام می‌دهد تا به دنیا ثابت کند کشورهایی در این سطح نباید انرژی هسته‌یی داشته باشند. این سناریوی ساخته شده توسط آمریکاست.

کد خبر 209197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز