همشهری آنلاین: نگارخانه «ری را» درDIFC دوبی، عصر روز یکشنبه - 27 اسفند ماه - و در آخرین روزهای سال 91 نمایشگاهی از آثار پرویز کلانتری و علی شیرازی دو استاد برجسته نقاشی و نقاشیخط ایران را برگزار می‌کند.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، علی دولتشاهی، رییس هیات مدیره گروه «ری را» با اعلام این خبر گفت :«نگارخانه «ری را» با هدف حمایت و بازشناساندن جریان نوین هنری ایران در منطقه و عرصه های گسترده بین المللی در مرکز استراتژیک تجاری دوبی (DIFC ) تاسیس شده است و در آخرین روزهای سال 91 نمایشگاهی مشترک از دو استاد برجسته یعنی پرویز کلانتری و علی شیرازی را برپا می‌کند تا جلوه های جذاب بصری هنر ایران را پیش روی مخاطبان جهانی قرار دهد».

دولتشاهی با اشاره به این نکته که از هر نمایشگاه «ری را» قریب به چهار هزار نفر هنرمند و هنرشناس از اقصی نقاط دنیا دیدن می‌کنند، یادآور شد: «مدتها برای برپایی نمایشگاهی در آستانه نوروز که با آرت فر مهم «آرت دوبی» همزمان است، رایزنی کرده ایم و سرانجام تصمیم گرفتیم آثاری را به تماشا بگذاریم که هویت ایرانی اسلامی را بازتاب دهد؛ آثاری که سرزمین اندیشگی و صلح طلب مان را هنرمندانه به تصویر می‌کشند و چنانکه در ذات ایرانی است، آرامش و معنویت را به مخاطب القاء می‌کنند».

او افزود: «بر همین مبنا 12 اثر دیده نشده استاد پرویز کلانتری را در کنار هفت اثر تازه از استاد علی شیرازی به تماشا می‌گذاریم؛ آثار پرویز کلانتری تلفیقی از دوره های مختلف کاری این هنرمند است که روح معماری عارفانه ایرانی، اسطوره ها، همنشینی خطوط کوفی و جلوه های تصویری ایرانی را در خود دارند و از ایشان تابلوهای تازه ای چون «حضرت یوسف» هم به نمایش می‌گذاریم که سوژه ای کمتر دیده شده از این چهره تاثیر گذار جریان نوین نقاشی مان است.

اما از استاد علی شیرازی که آوازه نستعلیق های درشت ایشان در منطقه نهادینه شده و در حراج کریستی گذشته نیز به عنوان پدیده حراج مطرح شده بودند، هفت تابلویی که به تازگی خلق شده را رونمایی می‌کنیم که دو اثر سوره مبارکه «حمد» در میانشان می‌درخشد و پنج اثر دیگر، خطوط پر پیچ و تاب خیره کننده نستعلیق ایرانی است که در سبک ایشان شهرت بسیار دارند».

دولتشاهی با تاکید بر اقبال بلند این دو هنرمند ایرانی در حراج های معتبر بین المللی، اظهار امیدواری کرد تا نمایش آثار توامان آنها در کنار هم بتواند زوایای تازه ای از قدرت بلامنازع هنر ایران در منطقه خاورمیانه را به مخاطبان جهانی یادآوری کند.

او در پایان گفت: « DIFC قلب تجاری خاورمیانه است و کالری « ری را» از حضور در این مرکز استراتژیک اقتصادی، برنامه های بلند مدت مدونی برای اعتلای هنر ایران دارد.

اقتصاد هنر ایران نیازمند هوای تازه است و این مهم در سایه تبلیغات علمی و بازاریابی های حرفه ای میسر است.

گالری «ری را» در این زمینه برنامه های مطالعاتی دقیقی دارد که با همکاری نخبگان هنری و مسئولان دستیابی به آن کاملا میسر است».

تازه ترین نمایشگاه گالری ری را ساعت 19 روز یکشنبه - 27 اسفند ماه - آغاز به کار می‌کند و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 20 (شنبه ها 12 تا 18) از این آثار دیدن کنند.

گالری ری را که در طبقه همکف DIFC واقع شده است، روزهای جمعه تعطیل است.

 

 

کد خبر 204716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز