یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آثار "نقاشی با خط" عباس رحیمی خوشنویس و طراح با عنوان "شبانه‌های زرین" در محل موزه رضا عباسی برگزار می‌شود.

نقاشیخط

به گزارش مهر، عباس رحیمی، خوشنویس و نقاش گفت: در این نمایشگاه 26 اثر از کارهای جدیدیم را به نمایش درخواهم آورد.

از این 26 کار 15 اثر نوعی خط جدید است که نه نقاشیخط است و نه نقاشی و نه خوشنویسی بلکه ابتکاری جدید است که در این نمایشگاه به نمایش درآورده‌ام.

این خوشنویس بیان کرد: در این نمایشگاه، هنری جدید و مبتکرانه را به نمایش گذاشته‌ام. در این نمایشگاه با خط، نقاشی کرده‌ام که تاکنون چنین آثاری در ایران به نمایش درنیامده و کسی این کار را نکرده است.

رحیمی درباره سیک ابتکاری‌اش توضیح داد:‌ نقاشی با استفاده از خط و خوشنویسی، هنر ابتکاری است که سعی کردم شعرهایی نفیس از شاعران بزرگ ایرانی را انتخاب کرده و با استفاده از آنها به نقاشی‌ها جلوه‌ای دیگر ببخشم و شعر و هنر را درهم بیامیزم.

این هنرمند 11 اثر دیگر این نمایشگاه را تابلوهایی برآمده از خوشنویسی کلاسیک دانست و گفت: این نمایشگاه از جمعه چهارم اسفند افتتاح شد و تا جمعه هفته آینده 11 اسفند در موزه رضا عباسی برپا خواهد بود.

وی در پایان گفت: این آثار تفاوتی که با خوشنویسی‌ها و نقاشی‌های دیگر دارد این است که کاملا با رنگ است نه مرکب.

این آثار زمینه‌ای تیره دارد و گواش و آکریلیک در این آثار به کار رفته است.

موزه رضا عباسی در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پلاک 892 واقع شده و ساعات بازدید از این نمایشگاه 9 الی 17:30 است.

 

کد خبر 202841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز