شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران شامگاه جمعه 16 فروردین با حضور در گالری پردیس ملت، از آثار هنرمندان جوان حاضر در نمایشگاه «لایه های درون» دیدن کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این دیدار سرزده که خانم مشیر (همسر دکتر قالیباف) و سید هادی منبتی (رییس موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) دکتر قالیباف را همراهی می‌کردند، شهردار تهران روند رو به رشد هنرمندان جوان کشورمان را تمجید کرد.

گالری پردیس ملت که تمام ایام تعطیلات نوروزی دایر بود و هر روز از انبوه دیدار کنندگان از نمایشگاه «لایه های درون» میزبانی نمود، در این مدت 12 اثر از هشت هنرمند این نمایشگاه را در مجموع به مبلغ 25 میلیون تومان به فروش رسانده است که نکته جالب توجه این خبر این است که نیمی از این آثار را مردم عادی که برای تماشای این آثار آمده بودند خریداری کردند.

نمایشگاه «لایه های درون» که با حمایت موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به همت گالری پردیس ملت از 25 اسفند 91 آغاز به کار کرد 50 نقاشی از 19 هنرمند جوان را به تماشا گذاشته است که تجربه هایشان را با التفات به تحولاتی که در جهان معاصر هنر در جریان است، پشت سرمی‌گذارند.

نگاه معاصر این هنرمندان جوانان به هنر روز جهان، جسارت در ارایه نگاه‌های تازه، فرم‌های تصویری و جذاب بصری و به چالش کشیدن آموزه‌های هنر مدرنیستی از شاخصه‌های بارز آثار این هنرمندان جوان است.

همچنین رویکرد به آثار فیگوراتیو، لحن انتقادی به موضوع هویت، توجه به انتزاع پست‌مدرنیستی و نگاه به هنر زنانه از دیگر ویژگی‌های آثار نمایشگاه گروهی «لایه‌های درون» است.

این آثار در کنار هم نگاه هنرمندان جوان کشور به هنر روز دنیا را به رخ می‌کشد که با لحنی ایرانی،تا نگاه جهانی به هنر را به مخاطبان عرضه می‌کنند.

این نمایشگاه که تا پایان فروردین ماه جاری به روی دیوار گالری ملت خواهد بود، آثار سارا ابری، مسعود امام قلی، مصطفی چوب‌تراش، شیما خشخاشی، سبا سلیمانی، سارا سهیلی‌فر، نسترن سیف‌الله‌زاده، سارا شکیب، عرفانه صمصام شریعت، پردیس شفیعیون، تهمینه طاهباز، سینا قاسمی شیلر، مجتبی قاسمی شیلر، پگاه کشمیرشکن، فرشته محسنی، پونه مختارپور، فرهاد مفوز، مینا ملاح‌نژاد و مانلی منوچهری را در بر می‌گیرد.

کد خبر 207494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز