سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها نخستین نمایشگاه گالری شکوه در سال 92 در حال برگزاری است.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه نقاشی های گیتی خرسند و نفیسه دیباج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گیتی خرسند 23 اثر رنگ روغن با ابعاد متفاوت را به تماشا گذاشته است. آثار او انتزاعی هستند و همه برگرفته از ذهنیات وی می‌باشند.

خرسند دکترای جامعه شناسی سیاسی از دانشگاه سوربن پاریس دارد و تخصص اش آفریقا شناسی است و سالهای زیادی مقیم کشورهایی چون فرانسه، آمریکا بوده است.

از این رو می‌توان با نگاه به آثارش به تاثیراتی که او در طول زمان از زندگی در کشورهای مختلف گرفته است پی برد.

او در این باره می‌گوید: با آنکه رشته تحصیلی من هنر نیست اما از سالهای نوجوانی علاقمند به بازدید از گالری ها و موزه های بزرگ هنری بودم و بسیار تحت تاثیر آثار هنری قرار می‌گرفتم.

خرسند در ادامه می‌گوید: به خاطر زندگی در نیویورک و پاریس و تخصصم که آفریقا شناسی است ذهنم به نوعی چند ملیتی است و به جای خاصی محدود نمی‌شود.

دوست دارم نقاشی هایم را همیشه در ایران نمایش دهم.

خرسند در آثارش از رنگ هایی چون قرمز، نارنجی، سبز و آبی بهره گرفته است که خودش معتقد است همه این رنگ ها برگرفته از احساساتش می‌باشند.

او در بعضی از تابلوهایش سنت های ایرانی را با کمپوزیسیونی مدرن به تصویر کشیده است. در بیشتر نقاشی هایش گل، دریا و طبیعت به چشم می‌خورد.

او در مورد آثاری که در این نمایشگاه ارائه داده است می‌گوید: در این نمایشگاه آثاری ارائه داده ام که به نوعی از سرگشتگی انسان امروزی می‌گوید، بعضی آثارم نوعی طنز تلخ به همراه دارند.

مردم در ایران بیشتر آثاری را دوست دارند که به طور ذهنی با آن آشنا باشند، من از چیزهایی که می‌بینم الهام می‌گیرم و به صورت مدیتیشن آن را از ذهنم بیرون آورده و بر روی بوم به تصویر می‌کشم.

نتیجه آثارم از قبل مشخص نیست خیلی وقت ها یک کار را بارها تغییر می‌دهم تا به نتیجه دلخواهم برسم.

در آثار خرسند زنان جایگاه ویژه ای دارند، او معتقد است سنگینی دنیا بر روی زنهاست و هر چیزی که اتفاق بیفتد زنان رنج بیشتری می‌برند. به همین دلیل کاراکتر زن را می‌توان در آثارش به شکل برجسته ای دید.

خرسند، از انتخاب شدگان رویال آکادمی آرت لندن است و در دانشگاه های مختلف در ایران تدریس می‌کند. این هنرمند، تاکنون بیش از 10 کتاب ترجمه و تالیف کرده است.

نفیسه دیباج نیز در این نمایشگاه 11 اثر دارای بعد را ارائه کرده است که طراحی بعضی آنها را خودش انجام داده و بعضی دیگر را نیز از عکس استفاده کرده است.

او در مورد نحوه خلق این آثار می‌گوید: وقتی یک کار را انتخاب می‌کنیم بر اساس لایه های پرسپکتیو آن اثر تعداد زیادی از آن را چاپ کرده و با چسب لایه ها را چسبانده و در آخر یک لایه لعابی قابل شستشو بر روی آن می‌زنیم.

او در بیشتر آثاری که در این نمایشگاه عرضه کرده است گل و زن را موضوع آثارش قرار داده است. خودش در این مورد می‌گوید: گل در کار سه بعدی زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند، از این رو گل یکی از سوژه های اصلی این آثار است.

زن هم به خاطر آنکه خودم یک زن هستم علاقه دارم که بر روی این موضوع کار کنم. در این نمایشگاه یک اثر مینیاتور را هم ارائه داده ام، دوست داشتم کار جدیدی را تجربه کنم.

دیباج در ادامه اضافه کرد: در این نمایشگاه کوشیده ام بیشتر از ایده های خودم استفاده کنم و آن ها را به صورت سه بعدی عرضه کنم اما در نمایشگاه های قبلی بیشتر از عکس ها و آثار دیگران استفاده می‌کردم.

آثار این نقاش جوان پس زمینه های مختلفی دارند. او در پس زمینه بعضی آثار از ترک استفاده کرده و در بعضی دیگر از رنگ روغن بهره گرفته و بر اساس نوع ترکیب بندی کار تعدادی از آثار را چند لت کرده است.

نفیسه دیباج متولد 1361 است. او فارغ التحصیل در رشته گرافیک می‌باشد و تاکنون در دو نمایشگاه انفرادی شرکت داشته است.

این آثار تا چهارشنبه 28 فروردین ماه بر روی دیوار گالری شکوه است و علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این آثار در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دیدن کنند.

 

 

کد خبر 209363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز