همشهری آنلاین: انجمن طراحان پوستر تئاتر، همزمان با بزرگداشت "روز جهانی تئاتر" و نیز "روز جهانی گرافیک" نمایشگاهی از پوسترهای تئاتر با عنوان "تماشا" برگزار خواهد کرد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، در بخشی از دعوت‌نامه‌ انجمن آمده است:

"پوسترهای تئاتر پیش‌ از هر چیز رسانه‌هایی کاربردی‌اند که برای برآوردن انتظاراتی معلوم طراحی می‌شوند اما بدون شک فراتر از کارکردهای اولیه، بخشی از تاریخ نمایش، گرافیک و هنر این سرزمین به شمار می‌آیند که ردپای فرهنگ و سیاست، محدودیت‌ها، آزادی‌ها، تعاملات، سلیقه‌ها و شاید توقعات کارفرمایان وقت را در میان‌شان می‌توان جست.

نقش مهم و غیر قابل انکار گرافیک در تعیین و پیش‌برد سطح فرهنگی یک جامعه به قدری مسلم و آشکار است که به توضیح و بازگو - حداقل در این مجال کوتاه - نیازی نخواهد بود.

بی تعارف و اغماض و به دور از هر پیش‌داوری آن‌چه از گرافیک تئاتر در قالب پوستر و بروشور می‌بینیم، خود به‌ترین بازگو‌کننده‌ هویت و جایگاه فعلی آن در فرهنگ ایران است.

بر این باوریم که آن‌چه - در این وانفسا - بر عهده‌ ماست، حفظ این هویت و جایگاه، جلوگیری از پس‌رفت آن و تا جای ممکن، پیش‌برد جایگاهی‌ است که پوستر و بروشور تئاتر - به نظر - شایسته‌ آن است".

برگزاری نشست تخصصی با موضوع پوسترهای تئاتر در فضای شهری، نشست تخصصی پژوهشی پوسترهای تئاتر و چندین میزگرد از دیگر برنامه‌های انجمن طراحان پوستر خانه‌ تئاتر خواهد بود.

نمایشگاه پوسترهای تئاتر "تماشا" شامل آثاری از قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، فرزاد ادیبی، کیانوش غریب‌پور، امیر اسمی، اشکان قازانچایی، محسن ولیحی، سعید بهداد، جواد آتشباری، مازیار قنبری، مهدی رایگانی، محسن جعفری، رسول حق‌جو، علی رجبی‌نزاد، صالح تسبیحی، آرش تنهایی، کمال کچوئیان، پریسا فلاح‌زاده، آیرین غریب‌پور و سرور یزدی خواهد بود که اعضای انجمن طراحان پوستر تئاتر هستند.

آیین گشایش این نمایشگاه ساعت 17 امروز شنبه 7 اردیبهشت در نگارخانه‌ ممیز خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه " تماشا" در نگارخانه‌های ممیز و زمستان تا 14 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 211269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز