همشهری آنلاین: مدیرعامل موسسه تصویر شهر دلیل اکران فیلم‌های نوروزی به صورت کپی 35 میلیمتری در پردیس‌های سینمایی را جمع‌آوری سیستم‌های دیجیتال بعد از جشنواره فیلم فجر از سوی وزارت ارشاد دانست.

سینما

به گزارش مهر، هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر با بیان این مطلب که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از پایان اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، به پردیس‌های سینمایی آمده و تا ساعت 2 بعد از نیمه شب تمامی سیستم های دیجیتال را جمع آوری کردند، گفت: دلیل اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جمع‌آوری سیستم‌های دیجیتال از سالن‌های سینمایی این بود که تمام سیستم‌های خریداری شده تنها برای 10 روز برگزاری جشنواره در سالن‌ها کار گذاشته شده بود.

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اعلام کردند که اگر می‌خواهیم سیستم‌ها در سالن‌ها باقی بماند، باید برای هر سیستم دیجیتالی 50 میلیون تومان هزینه کنیم و اعلام چنین هزینه‌ای برای هر سالن سینما به این معنا است که موسسه تصویر شهر باید برای تجهیز تمامی سالن‌های سینمایی خود به سیستم دیجیتال بین 500 تا 600 میلیون تومان هزینه کند که کاملا مشخص است که توانایی پرداخت چنین هزینه‌ای در این موسسه وجود ندارد.

منبتی با اشاره به اینکه سال گذشته برای خرید همین دستگاه‌های دیجیتال که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شده بود تنها مبلغ 23 میلیون تومان پرداخت می‌شد، گفت: البته از این مبلغ تنها 30 درصد از آن توسط سینما و 70 درصد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شد.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر با اعلام این مطلب که 2 سالن از مجموعه پردیس ملت تنها 28 میلیون تومان به سیستم دیجیتال تجهیز شده بود، بیان کرد: با توجه به اینکه پردیس‌های سینمایی شهرداری تهران مجهز به سیستم‌های دیجیتال نیست، اکران‌های نوروزی را با کپی‌های 35 میلیمتری آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره آغاز اکران‌های نوروزی از 23 اسفند ماه، گفت: پردیس سینمای ملت پنج فیلم سینمایی نوروزی را اکران خواهد کرد، اما در پردیس‌های راگا و رازی تنها فیلم‌هایی چون "رسوایی"، "تهران 1500" و "حوض نقاشی" اکران خواهد شد.

به دنبال آن بودیم که فیلم‌های "قاعده تصادف " و "رژیم طلایی" را به صورت تک سانس در سینماهای خود اکران کنیم که شورای صنفی نمایش طی مصوبه‌ای اعلام کرد که برای هر یک از سالن‌های سینما تنها یک فیلم سینمایی در نظر گرفته شود.

 

کد خبر 204580

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز