همشهری آنلاین: قیمت بلیت سالن‌های سینمایی در سال 92 افزایش پیدا می‌کند اما میزان و نوع این افزایش هنوز به تصویب ارشاد و سازمان سینمایی نرسیده است.

نمایش فیلم

به گزارش ایلنا، سید ضیاء هاشمی (رئیس شورای صنفی نمایش) با اعلام این مطلب افزود: براساس محاسبه نرخ تورم و میزان هزینه‌ها‏، افزایش 20 الی 30 درصدی بلیت سینماها طبیعی است.

وی ادامه داد: در جلسه مشترکی که بین اعضای شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران برگزار شد، پیشنهاد اعضای انجمن سینماداران این بود که یک افزایش قیمت بلیت 20 درصدی برای تمامی سینماها به جز سینماهای مدرن باشد که براساس آن قیمت بلیت سینماها هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و بلیت سینماهای مدرن نیز 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی افزود: البته این ارقام فقط در حد پیشنهاد است و هنوز مصوب نشده است اما قطعا 20 درصد قیمت بلیت سینماها اضافه می‌شود.

هاشمی درپاسخ به این سوال که با رقم فعلی نیز بسیاری از مردم توان سینما رفتن ندارند و با این افزایش بازهم تعداد مخاطبان کمتر می‌شوند، گفت: قیمت بلیت سینما در جهان 6 دلار است اما از آنجا که ما درآمد جهانی نداریم نمی‌توانیم به قیمت جهانی برسیم.

از طرف دیگر سینمای ایران مشتری دائمی ندارد بلکه بیشتر تماشاگران کسانی هستند که گذری برای تغییر ذائقه به سینما می‌روند؛ همین افراد قیمت بلیت تفاوتی برایشان نمی‌کند و هزار تومان افزایش بلیت تاثیر روی آنها ندارد.

 

کد خبر 205219

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز