دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تنها چند ساعت بعد از اینکه حمید مدرسی تهیه‌کننده برنامه «کلاه قرمزی و پسرخاله» تولید سری جدید این برنامه را برای ایام نوروز منتفی دانست، علی زارعان مدیر گروه کودک شبکه دو سیما اعلام کرد که امسال هم عروسک‌های محبوب، مهمان نوروزی خانواده‌های ایرانی خواهند بود.

سینما - فیلم کلاه قرمزی

کلاه قرمزی و پسرخاله به‌همراه دوستان تازه‌شان آقای همساده، ببعی، جیگر و... جزء لاینفک ایام نوروز شده‌اند. حتی کسانی که میانه‌ای با سریال‌های نوروزی ندارند، در ایام عید تماشاگر پروپاقرص کلاه قرمزی و پسرخاله هستند؛ برنامه‌ای که ظاهرا برای کودکان ساخته می‌شود ولی همه رده‌های سنی به آن علاقه دارند و گاهی اوقات بزرگ‌ترها بیشتر از بچه‌ها به تماشای هنرنمایی گروه ایرج طهماسب و حمید جبلی علاقه نشان می‌دهند. حالا دیگر با اطمینان می‌شود گفت که کلاه قرمزی و پسرخاله برندهای معتبری هستند که موفقیتی تضمین‌شده را پیش‌رو می‌بینند. امسال در اوج کسادی گیشه فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» روی پرده سینماها آمد و به فروش چند میلیاردی دست یافت. می‌توان گفت در طول دو دهه دست‌کم دو نسل با خاطره و تصویر کلاه قرمزی و پسرخاله بزرگ شده‌اند و کودکان دیروز و جوان‌های امروز همچنان کارهای طهماسب و جبلی را دنبال می‌کنند. جدای از سینما، تلویزیون خاستگاه اصلی عروسک‌های محبوب محسوب می‌شود و اگر نگاهی به فهرست بهترین برنامه‌های نوروزی چند سال اخیر از دید منتقدان بیندازید، می‌بینید که جز مخاطبان عام، کارشناسان نیز علاقه‌مندند کلاه قرمزی و پسرخاله را تماشا کنند. در چنین شرایطی خبر ساخته نشدن سری تازه برنامه کلاه‌قرمزی برای نوروز92 می‌تواند یک شوک اساسی برای مدیران تلویزیون و مخاطبان رسانه ملی باشد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» درباره مراحل آماده‌سازی این مجموعه برای نوروز 92 گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده است، کلاه قرمزی مهمان خانه‌ها در نوروز نخواهد شد. حمید مدرسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط پیش‌آمده گفت: با توجه به مشکلات مالی و اداری، ساخت این پروژه متوقف شده و تقریبا منتفی است. او ترجیح داد فعلا توضیح بیشتری در این زمینه ندهد. حدود دو‌ماه و نیم پیش تولید مجموعه کلاه‌قرمزی انجام شده است. پیش‌تر مدیر شبکه دو و مدیر گروه کودک این شبکه پخش کلاه‌قرمزی را در نوروز 92 قطعی دانسته بودند.

این در حالی است که مدیر گروه کودک و خردسال شبکه‌دو سیما اعلام کرد از طرف شبکه‌دو تصمیمی برای عدم پخش کلاه قرمزی در نوروز گرفته نشده است. علی زارعان در توضیح این مطلب به مهر گفت: موضوع پخش‌نشدن کلاه‌قرمزی در نوروز 92 از شبکه دو سیما در حد شایعه است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم. بنابراین از طرف شبکه دو برنامه‌ای لغو نشده و تصمیمی برای عدم پخش کلاه قرمزی در نوروز گرفته نشده است. پیش از این علی بخشی‌زاده، مدیر شبکه دو نه‌تنها اعلام کرده بود که پخش کلاه قرمزی در نوروز 92 قطعی است بلکه پس از حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون شخصیت جیگر گفته بود که در نوروز92 او را نیز میان دیگر شخصیت‌ها خواهیم دید. با این حال حمید مدرسی با گلایه از کمبود بودجه در سازمان صدا و سیما پخش این مجموعه پرطرفدار در نوروز را غیرممکن دانسته بود. ایرج طهماسب و حمید جبلی زوج هنری هستند که همراه با گروهی از عروسک‌گردانان و صداپیشگان مجموعه به‌یادماندنی کلاه قرمزی را چند سال است در ایام نوروز روانه آنتن می‌کنند.

کد خبر 202940

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز