سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تعطیلات پنج‌روزه پایتخت در حالی از امروز آغاز می‌شود که سینماها در روزهای هفتم تا یازدهم شهریورماه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سینما - فیلم کلاه قرمزی

به گفته محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران با وجود اینکه بعضی از اداره‌ها و سازمان‌ها از هفتم تا یازدهم شهریورماه به مناسبت برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد تعطیل هستند اما سینماهای تهران به اکران فیلم‌ها ادامه می دهند و تعطیلی ندارند.در روزهایی که گیشه سینماها به یمن اکران «کلاه قرمزی و بچه‌ننه‌» پررونق شده و «ضدگلوله» و «بی‌خداحافظی» هم با اضافه‌شدن پردیس‌ها به سالن‌های نمایش‌دهنده‌شان نگاه امیدوارانه‌تری به گیشه دارند، تعطیلات پنج‌روزه می‌تواند به افزایش فروش فیلم‌ها منجر شود. هر سال مردم در روزهای تعطیلی عید بیش از بقیه اوقات سال به سینما می‌روند و حالا این اتفاق می‌تواند در اکران عید فطر تکرار شود.مسافرت به شهرستان‌ها احتمالا برنامه بسیاری از پایتخت‌نشینان خواهد بود ولی به هر حال درصد قابل توجهی هم ایام تعطیلات در تهران می‌مانند؛ کسانی که می‌توانند مخاطبان بالقوه سینما باشند.

این روزها کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شده و در تعطیلات پنج‌روزه هم قطعا این فیلم از بقیه آثار روی پرده بهتر خواهد فروخت؛ فیلمی که با احتساب فروش روز دوشنبه‌اش می‌توان آن را عضو تازه باشگاه میلیاردی‌ها دانست؛ اتفاقی که در 12روز اکران رخ داده و با ادامه این روند، کلاه‌قرمزی پرفروش‌ترین فیلم سال 91خواهد شد.ضدگلوله و بی‌خداحافظی دو فیلم دیگر اکران عید فطر به لحاظ فروش فاصله قابل‌توجهی با کلاه‌قرمزی دارند. جالب اینکه بی‌خداحافظی که در هفته اول اکران به واسطه شهرت و محبوبیت رضا صادقی فروش بیشتری نسبت به ضدگلوله داشت حالا کارکرد گیشه‌اش کمتر از فیلم مصطفی کیایی شده است. دلیل افزایش فروش ضدگلوله را باید در تبلیغات شفاهی مخاطبان این فیلم جست‌وجو کرد که با هر متر و معیاری جذاب‌تر و خوش‌ریتم‌تر از بی‌خداحافظی است.کنار این فیلم‌ها، «خوابم می‌آد» نیز بی‌سر و صدا به اکران خود در هفت سالن ادامه داده و جالب اینکه موفق شده از مرز دو میلیارد تومان فروش گذر کند.کارشناسان اکران امیدوارند سینماها در روزهای تعطیلات پنج‌روزه پایتخت پررونق باشند و اکرانی که با کلاه‌قرمزی و... پررونق شده، مخاطبان بیشتری را جذب سالن‌های سینما کند.

کلاه قرمزی و بچه ننه فیلم ارزشی است

سید هادی منبتی گفت: تعریف سینمای ارزشمند و فیلم‌های فاخر دستخوش کلیشه‌های رایج‌شده است و هر اثر سینمایی که رنگ و بوی دفاع‌مقدس یا تاریخی داشته باشد جزو فیلم‌های ارزشی محسوب می‌شود. این درحالی است که به اعتقاد من فیلم کلاه قرمزی و بچه‌ننه نیز یک فیلم ارزشی است. سیدهادی منبتی، مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر ضمن بیان این مطلب با اشاره به این نکته که فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه اثری ارزشمند است، در گفت‌وگو با مهر گفت: فیلم کلاه قرمزی و بچه‌ننه از آن دسته از فیلم‌های ارزشمندی است که توانسته خانواده‌ها را دور هم جمع کند و همین دور هم جمع شدن اعضای خانواده یک آموزه فرهنگی است که در یک فیلم سینمایی نمود ویژه‌ای پیدا کرده است. وی در ادامه با اشاره به این مطلب که تعریف سینمای ارزشی تغییر کرده است، گفت: تعریف سینمای ارزشمند و فیلم‌های فاخر دستخوش کلیشه‌های رایج شده است و هر اثر سینمایی که رنگ و بوی دفاع‌مقدس یا تاریخی داشته باشد جزو فیلم‌های ارزشی محسوب می‌شود، درحالی‌که چنین نیست.

مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر در ادامه افزود: در جمع خانواده‌ها در پردیس سینمای ملت، شادی و نشاط را دیدیم و خوشبختانه تمام اقشار اجتماعی از پیر و جوان ، خردسال و بزرگسال به تماشای این فیلم آمدند. با این اوصاف این یک فیلم ارزشمند است؛ مگر چه انتظاری از یک اثر فاخر سینمایی داریم؟ این مدیر سینمایی در ادامه افزود: موفقیت در اکران فیلم کلاه قرمزی و بچه‌ننه و در ادامه استقبال خانواده‌ها از این فیلم در حالی رخ داد که در این فیلم خبری از سوپراستارها با دستمزدهای بالا نبود و تنها با چند کلاف و تکه هایی پارچه- البته ارزشمند- شادی به خانواده‌های ایرانی برگشت و سالن‌های سینما رونق گرفت.

اکران بوسیدن روی‌ماه قطعی شد

اکران «بوسیدن روی‌ماه» در گروه سینما آزادی و «بغض» در گروه سینمایی استقلال قطعی شد. حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبات جدید جلسه شورای صنفی نمایش گفت: قرارداد اکران فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه به کارگردانی همایون اسعدیان برای پنجم مهرماه در گروه آزادی ثبت شد، همچنین قرارداد فیلم سینمایی بغض برای اکران پس از «ضدگلوله» در گروه استقلال به ثبت رسید. وی همچنین درباره فعالیت سینما در روزهای تعطیل هم بیان کرد: با توجه به تعطیلی امروز (سه‌شنبه هفتم شهریور‌ماه) بلیت‌های سینما تمام بها خواهد بود، برخلاف سه‌شنبه‌های هرهفته.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره تعامل در زمینه چالش میان حوزه هنری و شورای صنفی نمایش گفت: پس از ماه‌ها که سینما در بدترین شرایط خود بود، خوشبختانه در این هفته‌ها، شاهد روزهای درخشانی هستیم و این به‌یمن حضور و وجود و همکاری مسئولان حوزه هنری، وزارت ارشاد، شورای صنفی نمایش و در واقع کلیه دست‌اندرکاران سینما اتفاق افتاده است که توانستند با همیاری به کمک سینما بیایند. در این روزهای خوب، دعا کنیم که این همدلی ادامه پیدا کند.

کد خبر 182611

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز