همشهری آنلاین: آمریکا مدعی شد که پروژه خط لوله گاز ایران پاکستان در صورت نهایی شدن، نگرانی‌هایی جدی تحت قانون تحریم‌های ایران در آمریکا به وجود خواهد آورد.

پاتریک ونترل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد: اگر توافقنامه خط لوله پیشنهادی پاکستان ایران نهایی شود طبق قانون تحریم‌های ایران، نگرانی‌های جدی را به وجود می‌آورد ما این را با صراحت اعلام کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ایندو لینک، ونترل در پاسخ به سوالی پیرامون تصمیم پاکستان برای پیش بردن این توافقنامه با وجود مخالفت‌های آمریکا، گفت: مسلم است که واشنگتن این مساله را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت:‌ ما درباره چیزی صحبت می‌کنیم که هنوز در حد یک فرضیه است. باید بررسی کنیم و ببینیم دقیقا چه نوع تخلفی خواهد بود.

وی گفت که آمریکا همچنان در حال گفت‌وگو درباره نیازهای پاکستان به انرژی به ویژه از طریق هیات دوجانبه‌اش در اسلام‌آباد و تلاش برای کمک به رفع بحران انرژی این کشور است.

ونترل گفت: بنابراین این چیزی است که ما همراه همتایان پاکستانی‌مان مشغول کار روی آن هستیم. آنها از موضع ما اطلاع دارند و ما به گفت‌وگو درباره این مساله با همتایان پاکستانی‌مان ادامه خواهیم داد.

 رییس‌جمهور پاکستان پس از بازگشت از سفر دو روزه‌اش به ایران در جمع خبرنگاران گفت که اسلام‌آباد از پروژه خط لوله گاز ایران پاکستان کنار نخواهد کشید و دنبال کردن آن را در راستای منافع ملی‌اش می‌داند.

 

کد خبر 203940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز