همشهری آنلاین: مسئول پیشین در پنتاگون تحریم‌های غرب علیه ایران بر سر برنامه انرژی هسته‌ای تهران را کم اهمیت خوانده و معتقد است که این تحریم‌های یک جانبه نتیجه عکس به دنبال دارد.

آمریکا

مایکل مالوف مسئول پیشین در وزارت دفاع امریکا گفت ایران با وجود تحریم ها و یا تهدیدهای اسرائیل برای حمله نظامی، همچنان مصمم به پیشبرد برنامه انرژی هسته‌ای خود می‌باشد.

وی افزود این تحریم ها تاثیری بر پیشرفت ایران در زمینه برنامه انرژی هسته‌ای نداشته است.

این مقام پیشین پنتاگون اظهار داشت که این تحریم ها تنها به شهروندان معمولی ایران آسیب وارد کرده است و این مسئله نیز تنها موجب دشمنی و خصومت آنها در قبال امریکا و سیاست‌هایش شده است.

امریکا در سال های اخیر براساس اتهام‌های بی پایه و اساس مبنی بر این که ایران در برنامه انرژی اتمی خود اهداف نظامی را دنبال می‌کند، چندین دور تحریم علیه تهران اعمال کرده است.

ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است به عنوان یکی از امضا کنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن ‌آوری هسته ‌ای برای دستیابی به اهداف صلح ‌آمیز برخوردار است.

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه (۲ اسفند) گفت جمهوری اسلامی مصمم است تا حق خود برای استفاده صلح آمیز از فن آوری اتمی را دنبال کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «به مانند گذشته با قوت راه خود را در تثبیت علم و فن آوری کشور ادامه می‌دهیم.»

کد خبر 202464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز