اسلام آباد - ایرنا: وزیر کشور پاکستان گفته است که ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر این کشور بزودی برای بحث درباره راههای نزدیکتر کردن روابط ایران - پاکستان، به تهران می رود.

به گزارش ایرنا، چودری نثار علی خان که اظهاراتش روز جمعه در روزنامه های اردو زبان نوای وقت، اکسپرس و دنیا چاپ اسلام آباد و لاهور منتشر شد، گفته است: روابط ایران و پاکستان دوستانه و نزدیک است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور برادر و دوست ما است و سوء تفاهم اخیر پیش آمده میان دو کشور پس از ربوده شدن پنج مرزبان ایران بزودی رفع می شود.

 روزنامه اردو زبان امت چاپ شهر کراچی در جنوب پاکستان نیز گزارش داد: چودری نثار علی خان گفت که وی برای حل فوری سو تفاهم پیش آمده میان ایران و پاکستان بزودی با سفیر تهران در اسلام آباد دیدار می کند.

پنج مرزبان ایرانی هفدهم بهمن ماه در منطقه جکیگور در شرق کشورمان از سوی یک گروهک تروریستی ربوده شدند.

روزنامه اکسپرس پاکستان نیز در گزارش خود با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به تهران به نقل از وی نوشته است که یکی از اهداف این سفر، ایفای نقش به منظور نزدیک کردن و ارتقای روابط تهران - ریاض خواهد بود.

این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد نوشت: نواز شریف این اظهارات را در دیدار ˈلارد نذیر احمدˈ نماینده مسلمان و پاکستانی الاصل در مجلس نمایندگان انگلیس در اسلام آباد عنوان کرده است.

در گزارش این روزنامه پاکستانی آمده است نواز شریف ضمن تاکید بر توان پاکستان برای ایفای نقش مهم و بمنظور نزدیک کردن امت اسلامی افزود که وی خواستار حل و فصل تمام اختلافات میان کشورهای اسلامی و تحکیم روابط میان آنها است.

لارد نذیر احمد نیز پس از دیدار با نواز شریف در گفت وگو با خبرنگار روزنامه اکسپرس گفت: در این دیدار که حدود دو ساعت بطول انجامید، با نخست وزیر پاکستان درباره موضوعات مختلف بویژه سفر آتی وی به ایران بحث و تبادل نظر کردم .

وی با اشاره به اینکه نخست وزیر پاکستان را از جزئیات سفر اخیرش به تهران و دیدار با مقامهای ایرانی مطلع کرده ، افزود: در دیدار با مقام های ایرانی به این نتیجه پی بردم که کدورت هایی میان دو کشور در حال ایجاد شدن است.

این نماینده مسلمان مجلس انگلیس ادامه داد: حجم تجارت ایران و پاکستان تا سالهای گذشته معادل 1.3 میلیارد دلار بود اما تحریم های اخیر غربی کاهش شدیدی در روابط تجاری داشته و حجم دوسویه تجارت میان ایران و پاکستان هم اکنون به 300 میلیون دلار رسیده است.

لارد نذیر احمد به اکسپرس گفت که نواز شریف به او گفته است بزودی با سفر به تهران گام های مهمی در مسیر گسترش روابط برادرانه میان کشورهای اسلامی و رفع سوء تفاهم ها برمی دارد.

پیش تر روزنامه دنیا پاکستان نیز گزارش داده بود: نخست وزیر این کشور قرار است برای تبادل نظر و تصمیم گیری های مهمی درباره روابط دوجانبه و بررسی مسائل مرزی با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر کند.

کد خبر 250393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز