همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه روابط با همسایگان با توجه به پیوندهای فرهنگی و تاریخی و منافع مشترک از اولویت های اصلی دولت یازدهم است گفت: پاکستان در این زمینه دارای جایگاهی خاص است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای ظریف که برای شرکت در شانزدهمین نشست شورای وزیران امور خارجه «دی هشت» در اسلام آباد به سر می برد با نواز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و درخصوص تحولات مه ، روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان و دعوت از نخست وزیر پاکستان برای دیدار از ایران و همچنین تشکر از میزبانی نشست شورای وزیران خارجه «دی هشت» در پاکستان، روابط با همسایگان را با توجه به پیوندهای فرهنگی و تاریخی و منافع مشترک از اولویت های اصلی دولت یازدهم بیان کرد.

وی پاکستان را در این زمینه دارای جایگاهی خاص دانست و آمادگی کشورمان را برای گسترش تعاملات و ارتباطات با اسلام آباد در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اعلام کرد.

ظریف همچنین با تشریح تحولات مربوط به گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در حوزه های مختلف در فضای جدید مناسبات تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به اینکه مقامات پاکستانی برای تامین صلح و ثبات در منطقه مصمم هستند بر تعمیق روابط با پاکستان تاکید کرد.

ضرورت تلاش برای مبارزه با خشونت گرایی، افراط و فتنه های مذهبی و همچنین اقدامات کشورمان برای تکمیل و اجرای خط لوله گاز ایران به پاکستان و زمینه سازی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه های مختلف اقتصادی و مالی از دیگر موضوعاتی بود که وزیر خارجه کشورمان مطرح کرد.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام متقابل و همچنین تشکر از دعوت رئیس جمهور کشورمان از وی برای سفر به ایران با پذیرش این دعوت و انجام دادن آن در فرصت مناسب، ابراز امیدواری کرد این سفر پایه گذار بنیانی مستحکم در حوزه های مختلف روابط با توجه به ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دوجانبه باشد.

نخست وزیر پاکستان همچنین با استقبال گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 آن را تحولی مهم بیان کرد.

وی گفت: پاکستان و ایران به عنوان دو همسایه روابط خوبی با هم داشته و زمینه گسترش همکاری های دو کشور وجود دارد.

نوازشریف تاکید کرد: تروریسم در پاکستان جایگاهی ندارد و اسلام آباد مصمم به مبارزه و ریشه کنی تروریسم است.

دیگر موضوعات مهم منطقه و همکاری‌های دو کشور در سایر حوزه‌ها از دیگر موضوعات مهم در این دیدار بود.

کد خبر 243077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز