همشهری آنلاین: دولت پاکستان در برنامه سالانه سال 2013-2014 خود اعلام کرده است خط لوله گازی انتقال گاز ایران به پاکستان را تا دسامبر سال 2014 تکمیل خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، با وجود فشارهای آمریکا، دولت پاکستان به طور رسمی در برنامه سالانه 2013-2014 خود اعلام کرده است که ساخت خط لوله گازی ایران - پاکستان را با هدف دریافت نخستین گاز با این خط لوله در سال 2014 اجرا خواهد کرد.

هزینه ساخت بخش پاکستانی خط لوله صلح از برآورد قبلی 1,5 میلیارد دلاری به 1.25 میلیارد دلار کاهش یافته است.

بر اساس این برنامه، دولت پاکستان قصد دارد یک نماینده بازرسی برای اجرای پروژه ایران - پاکستان انتخاب و تجهیزات و مصالح لازم برای اجرای این طرح را در سال مالی 2013 تهیه کند.

دولت پاکستان همچنین قصد دارد ساخت بخش پاکستانی خط لوله آی پی را در سال مالی جدید ، زمان پیش بینی شده برای آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان، آغاز کند.

شکاف میان عرضه و تقاضای گاز در پاکستان به کمبود این سوخت پاک در این کشور منجر شده و دولت پاکستان به منظور حل این معضل، راهکارهای لازم را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها احداث خط لوله گازی با ایران است.

دولت پاکستان بی اعتنا به تحریم های آمریکا علیه ایران، 21 اسفند 1391 ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران-پاکستان را آغاز کرده است که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال 2014 میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.

کد خبر 218943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز