همشهری آنلاین: اعضای هیات انتخاب سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره ،پس از بازبینی و بررسی های مجدد، 12 اثر را برای حضور در بخش نهایی سومین جشنواره سراسری تک نفره معرفی کردند.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، این هیئت که متشکل از زهرا صبری، منیژه محامدی و علیرضا دریابیگی به همراه دبیر سومین جشنواره سراسری تک نفره، امیر دژاکام بود، در دوره اول پس از تماشای 78 اثر، اسامی 16 اثر برگزیده را به صورت قطعی معرفی کردند.

14 اثر از این آثار مشروط اعلام شد که در بازبینی های مجدد از میان این 14 اثر نمایشی، 12 اثر پذیرفته شده به شرح زیر به مرحله نهایی راه یافتند.

1- اروندا - کارگردان: شیوا ترابی - حسن سرچاهی

2- دوستت دارم تا مرز جنون - کارگردان: سوسن سلامت - نویسنده: سحر ناسوتی

3- زندگی به علاوه پول - نویسنده و کارگردان: شکوفه رحمتی 4- ماما جادو - کارگردان: عزت نیا - نویسنده: فرانکارامه

5- حوصه شط - نویسنده و کارگردان: حمید طالبی

6- زندگی در 5 اپیزود - نویسنده و کارگردان: شایان فیروزی

7- زمستان بود، پرنده بودم من - نویسنده و کارگردان: مرتضی دستمرد

8- گرد آفرید - نویسنده و کارگردان: شیرین امامی

9- 30/7 دقیقه بعدالظهر - کارگردان : مونا محمود زاده

10- خاطرات بابی خرسه - کارگردان: فرزین ریحانی

11- رستم و سهراب - کارگردان: ابوالفضل امامی

12 ـ زن از روی خاطره ها عکس می گیرد ـ کارگردان :امیر حسین آسانی

دو اثر نمایشی دیگر در بخش ویژه این جشنواره به روی صحنه می‌رود.

این نمایش ها همزمان با برپایی بخش مسابقه جشنواره در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

نمایش آمینیون به کارگردانی مرتضی آقا حسینی و بازیگری نسیم ادبی و نمایش این تابستان به کارگردانی بهاره رهنما و با بازی نسیم ادبی در بخش ویژه سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره به روی صحنه می‌روند.

سومین جشنواره سراسری تئاتر «تک نفره» با هدف کشف و شناخت استعدادهای برتر، توجه ویژه به بازیگری به عنوان اصلی ترین رکن نمایش، تولید آثار کیفی با حجم و ابعاد کوچک و تولید آثار متناسب با اجرا در فضای غیر متعارف در فروردین ماه 92 در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

این جشنواره با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین همکاری اداره کل هنرهای نمایشی به منظور ارتقاءسطح کیفی نمایش به ویژه نمایش تک نفره با تکیه بر تجربیات ارزنده دوره های گذشته، سومین جشنواره سراسری نمایش تئاتر تک نفره در فروردین ماه 92 و به میزبانی فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.

دوره های اول و دوم جشنواره تئاتر تک نفره در سال های 1385 و 1389 با حضور هنرمندان جوان و توانمند تئاتر کشور در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد و سومین دوره این جشنواره در سال 1391 به میزبانی این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

کد خبر 203687

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز