همشهری آنلاین: پرفورمنس "ماهِ کولی" بر اساس سه اثر از فدریکو گارسیا لورکا، عروسیِ خون، یرما، خانه‌ برنارد آلبا در گالری آرته اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، رویا بختیاری کارگردان این نمایش در یادداشت خود درباره اثر آورده است: نقّایش‌گاه ترکیبی است از آثار نقّاشی و مرحله‌ای از تمرین بازیگران (نه نمایشنامه خوانیِ مرسوم و نه اجرایِ صحنه‌ای کامل) که بارها در تعزیه دیده‌ایم.

نقش‌خوان‌ها علاوه بر حرکت و با وجود حفظ بودن، متن را در دست می‌گیرند و هر از گاهی نگاهی به آن می‌اندازند و دائم به یادمان می‌آورند که نقش‌خوانی می‌کنند.

در این تجربه آگاهانه از این شیوه‌ قدیمی برای تصویر بخشیِ "عروسی خون " استفاده کرده‌ام و منظور فقط کسب تجربه و لذتی بود که برای خودم و گروه اجرایی داشت و خوشحالم که در این تجربه قلب‌های بسیاری با من بودند.

عوامل این پرفورمنس عبارتند از: کارگردان: رویا بختیاری، دراماتورژ و ایده: احسان فُکا، کیورِیتور: مونا خوش اقبال به اهتمامِ میلاد ناصری، نقش‌خوان‌ها: شمسی صادقی، رویا بختیاری، مهران شجاع، کامبیز بنان، گیتا بهادری، نرگس اصغری؛ نقّاش‌ها‌: هنگامه عابدین، هنگامه صدری، مونا خوش اقبال، آرزو جبّاری، محمد رضا توکلی‌راد، فرشاد رضایی، میلاد ناصری، موسیقی و اجرا: سعید تهرانی و محمد بخشی طرّاحیِ صدا: آنکیدو دارش، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: محمد وفایی، مدیر اجرایی و برنامه‌ریز: میلاد ناصری، دستیار کارگردان: محمد جعفرنژاد، عکس: مهسا خیرخواه میرزائی.

این پرفورمنس روزهای 23، 24 و 25 اسفند ساعت 17 تا 19 در گالری آرته واقع در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، پایین تر از همت، بلوار علیخانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 اجرا می‌شود.

 

کد خبر 204874

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز