همشهری آنلاین: با رای قاطع هیات تحقیق دانشگاه دوسلدورف آلمان، جعلی بودن مدرک تحصیلی وزیر آموزش و تحقیقات این کشور به اثبات رسید و این مدرک دکترا که 33 سال قبل به وی اعطا شده بود، از وزیر متقلب پس گرفته شد.

مدرک دکترای وزیر آموزش آلمان به دلیل جعلی بودن پس گرفته شد

به گزارش ایرنا، رسانه های آلمان روز چهارشنبه با انتشار گسترده اعلام خبر جعلی بودن مدرک تحصیلی وزیر آموزش عالی آلمان که از ماهها قبل در مراجع صلاحیت دار درحال بررسی و اقدام بود،اعلام کردند،احزاب مخالف این کشور با آشکار شدن این تقلب علمی بر استعفای هرچه سریعتر خانم ˈ آنته شاوانˈ از مقام خود تاکید دارند.

این درحالی است که خانم شاوان که یکی از نزدیک ترین متحدان حزبی صدر اعظم آلمان بوده و برکناری وی ضربه سیاسی سنگینی بر حزب حاکم این کشور و شخص ˈآنگلا مرکلˈ در انتخابات ملی پارلمانی ماه سپتامبر خواهد زد،تاکید کرده که حاضر به استعفا از مقام خود نیست و در اعتراض به تصمیم دانشگاه، شکایت خود را ارائه خواهد کرد.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان که بعداز 9 ماه بررسی از سوی دانشگاه،مدرک تحصیلی اش از سوی این مرکز غیر معتبر شناخته شده و به ˈفریب عمدیˈ متهم شده است، دومین وزیر کابینه مرکل است که مجبور شده مدرک دکترای خود را به خاطر تقلب در اخذ آن، عودت دهد.

ˈ کارل تئودور سو گوتنبرگˈ وزیر اسبق دفاع آلمان که از امیدهای اصلی این کشور برای جانشینی مرکل به عنوان صدر اعظم شناخته می شد، پیشتر به خاطر جعلی بودن مدرک دکترایش،در نهایت مجبور به استعفا از مقام خود شد.

در گذشته همچنین دو مقام ارشد حزب لیبرال دموکرات های آلمان نیز با همین اتهام مشابه مجبور به بازگرداندن مدرک دکترای خود به دانشگاه شده اند.

برغم تاکید وزیر آموزش و تحقیق آلمان به ادامه کار خود بعد از مشخص شدن جعلی بودن مدرک تحصیلی اش، محافل نزدیک به حزب حاکم دموکرات مسیحی ها ( حزب مرکل) معتقدند آنته شاوان قادر نخواهد بود برای مدت زیادی فشارهای سیاسی ناشی از این موضوع را تحمل کند و در نهایت وی نیز مجبور خواهد شد همچون وزیر دفاع پیشین،از مقام خود کناره گیری کند.

شاوان 58 ساله که درحال حاضر برای یک ماموریت پنج روزه به آفریقای جنوبی سفر کرده است از سوی رسانه های کشورش مورد انتقاد قرار گرفته که چرا برای دفاع از خود در جمع رسانه ها حضور نیافته است.

کد خبر 200459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز