همشهری آنلاین: رییس جمهور سابق آلمان که سال گذشته به خاطر آنچه سوء استفاده مالی در دوران مسوولیت خود و همچنین فشار به رسانه ها بخاطر کتمان این موضوع،مجبور به کناره گیری از مقام خود شد،در یک اقدام بی سابقه قضایی در تاریخ این کشور به جرم رشوه خواری تفهیم اتهام شد.

به گزارش ایرنا، کریستیان وولف، روز جمعه از سوی دادستانی شهر هانوفر،محل سکونت خود به جرم رشوه خواری تفهیم اتهام شد و در مرحله بعدی،دستگاه قضایی تعیین خواهد کرد که وی را به دادگاه فراخوانده و

محاکمه کند یا تصمیم دیگری درمورد وی بگیرد.

رسانه های آلمانی کریستیان وولف رییس جمهور سابق این کشور را متهم کرده بودند که در دروان تصدی نخست وزیری ایالت نیدر زاکسن، هزینه های یک سفر کاری به شهر مونیخ و اقامت در این شهر را از یکی از دوستان تاجر خود دریافت کرده است.

وولف 55 ساله که پس از استعفاء از مقام ریاست جمهوری همچنان به خاطر این اتهام مورد توجه دستگاه قضایی قرار داشته است، اوایل هفته جاری با این پیشنهاد از سوی دادستانی هانوفر مواجه شد که با پرداخت 20هزار یورو بابت سوء استفاده مالی 770یورویی در دوران مسوولیت خود،به پرونده قضایی اش در دادگاه خاتمه دهد.

رییس جمهور سابق آلمان که بعد از جنجال های رسانه ای درمورد سوء استفاده مالی در دوران مسوولیت خود ابتدا مجبور به استعفا از مقام ریاست جمهوری شد و بدنبال آن با تقاضای طلاق همسرش مواجه شد،با رد این پیشنهاد و نپذیرفتن مبلغ جریمه اختصاص یافته، اعلام کرد که ترجیح می دهد در دادگاه محاکمه شود تا از خود دفاع کند.

برغم تفهیم اتهام وولف در روز جمعه،این سوال همچنان در نزد،مقام های قضایی،افکار عمومی و رسانه های این کشور وجود دارد که سرانجام این پرونده بی سابقه به کجا خواهد انجامید.

برخی نیز بعد از گذشت یکسال از استعفای وولف بر این عقیده هستند که مباحث و اتهامات مطرح شده درمورد رییس جمهور سابق آلمان به اندازه ای که در رسانه ها نسبت به آن بزرگنمایی شد، نبوده است.

کد خبر 208706
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز