همشهری آنلاین: براثر حادثه آتش سوزی در یک واحد مسکونی واقع در شهر باکنانگ در نزدیکی اشتوتگارت آلمان،تاکنون هشت تن از جمله هفت کودک که گفته شده از ترک های مقیم این کشور هستند،جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمانی،این آتش سوزی بامداد روز یکشنبه در یک واحد مسکونی رخ داده که 13 نفر در آن سکونت دارند و بیشتر آنها را ترک های مقیم آلمان تشکیل می دهند.

به دنبال وقوع این حادثه سرکنسول ترکیه در شهر اشتوتگارت به منظور نظارت بر امداد رسانی به آسیب دیدگان و همچنین مشخص شدن علت حادثه در محل آتش سوزی حضور یافته و سخنگوی سفارت ترکیه در آلمان نیز از تصمیم سفیر این کشور برای حضور در محل حادثه خبر داده است.

براساس اعلام پلیس و نیروهای آتش نشانی حاضر در محل آتش سوزی، هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نشده اما این نیروها تاکید دارند که تا این لحظه هیچ نشانه ای مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی بدست نیامده است.

در فوریه سال 2008 در حادثه ای مشابه، آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی واقع در شهر لودویکس هافن که ساکنان آن ترک های مقیم آلمان بودند،9 کشته و 60 مجروح بر جای گذاشت که کشته شدگان آن حادثه نیز ،4 زن و 5 کودک بودند.

در آن مقطع زمانی نیز حدس و گمانه زنی ها مبنی بر عمدی بودن این آتش سوزی با هدف خارجی ستیزی در این منطقه مهاجر نشین قوت گرفت اما سرانجام دلیل اصلی آن آتش سوزی به روشنی اعلام نشد.

کد خبر 204808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز