یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری انلاین: پارلمان آلمان اعلام کرد یارانه‌های دولتی به حزبی نئونازی را قطع می‌کند. حزب دموکرات-ملی آلمان می‌بایست به دلیل ارائه حساب‌های نادرست از عملکرد مالی خود، یک میلیون و270 هزار یورو به دولت جریمه بپردازد.

NDP

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، سخنگوی بوندستاگ - پارلمان فدرال آلمان - اعلام کرد حزب دموکرات-ملی آلمان (ان پ د) به دلیل پرداخت‌نکردن جریمه تقلب در اعلام حساب‌ها، از دریافت یارانه‌های دولتی محروم می‌شود.  قرار بود این حزب مبلغ 113 هزار یورو بابت یارانه سال 2012 دریافت کند.

حزب دموکرات-ملی آلمان نیز مانند دیگر احزاب سیاسی این کشور به ازای هر رای موافق در انتخابات پارلمان اروپا، انتخابات پارلمان آلمان و انتخابات ایالتی، 85 سنت از دولت دریافت می‌کند. این یارانه هر سه ماه یک بار به احزاب آلمان پرداخت می‌شود.

این در حالی است که فرانک فرانتس، سخنگوی حزب نئونازی آلمان اظهار داشت انتظار این اقدام را از سوی پارلمان داشته است. بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،او حزب خود را قربانی تلاش‌هایی دانست که در راستای جلوگیری از حضورش در صحنه سیاسی کشور، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی سال2013 صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، بوندسرات ، یا شورای فدرال آلمان که در حکم مجلس سنای این کشور است ، روز چهاردهم دسامبر گذشته خواستار آن شد تا روند ممنوعیت فعالیت حزب دموکرات-ملی آلمان آغاز شود. دلیل این درخواست اتهاماتی است که این حزب را با یک سلسله قتل‌های نژادپرستانه مرتبط می‌سازد.

حزب دموکرات-ملی آلمان در سال 1964 و با حضور شماری از اعضای پیشین حزب نازی آلمان تاسیس شد. این تشکل سیاسی، جوانان متمایل به حرکت‌های راست افراطی و همچنین شهروندانی را که هنوز رویای دوران رایش سوم را در سر می پروراندند، گرد هم آورد. با آن که هیچ‌یک از نمایندگان پارلمان به حزب دموکرات-ملی آلمان تعلق ندارد، اما شماری از مناطق فقیر آلمان شرقی سابق از این حزب هواداری می‌کنند.

کد خبر 202784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز