همشهری آنلاین: پس از وقوع حادثه تروریستی در بوستون آمریکا که به کشته و مجروح شدن تعدادی از شرکت کنندگان در یک مسابقه ورزشی انجامید، مقام‌های سیاسی و امنیتی آلمان از احتمال افزایش خطر حملات تروریستی در این کشور خبر داده و نسبت به آن هشدار می‌دهند.

نگرانی مقام های آلمانی از احتمال افزایش حملات تروریستی

به گزارش ایرنا، وزیر کشور آلمان از جمله افرادی است که نسبت به افزایش خطر اقدامات تروریستی از سوی کسانی که به گفته او افراد تک رو خوانده می شوند، هشدار داده است.

هانس پتر فریدریش در گفتگویی با اشپیگل آنلاین در این رابطه اظهار داشت: ما هم اکنون به جای سازمان های بزرگ توسط افراد تک رو و گروه های بسیار کوچک که خود، تندرو شده اند، مورد حمله قرار می گیریم و این مساله بسیار نگران کننده است.

وزیر کشور آلمان از عاملان تک رو در انجام اقدامات تروریستی به عنوان عوامل افزایش نگرانی در بین مراجع امنیتی کشورش نام برد.

در همین رابطه همچنین پیشتر اداره حفاظت از قانون اساسی در ارتباط با وضعیت امنیتی آلمان به بالا بودن میزان خطراتی که این کشور را تهدید می کند،اشاره کرده وخواهان اتخاذ تدابیر ویژه و لازم برای مقابله با این خطرات احتمالی شده بود.

فریدریش در ارتباط با عاملان حمله تروریستی بوستون،از پدیده ای خطرناک سخن گفت که حداکثر از زمان سوء قصد آرید اوکا به جان سربازان آمریکایی در فرودگاه فرانکفورت،به آلمان نیز رسیده است.

آرید اوکا یک کوزوویی-آلبانیایی بود که دو سال قبل در فرودگاه فرانکفورت دو سرباز آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و دو سرباز دیگر را نیز به شدت زخمی کرد. جوان حمله کننده، عضو هیچ گروه تروریستی ای نبود، بلکه یک عامل تک رو به شمار می آمد.

وزیر کشور آلمان با هشدار دوباره در این زمینه،خاطرنشان کرد: به سختی می توان به وجود کسی که در خانه پای کامپیوتر فیلم های ویدئویی تبلیغاتی تماشا می کند، به طور دائم از دیگران فاصله می گیرد و شروع به برنامه ریزی برای بمب گذاری می کند، پی برد.

به گفته فریدریش، پس از واقعه بوستون، در آلمان نیز افراد تندرویی که توسط مراجع، خشونت طلب تلقی می شوند،به سرعت مورد بررسی قرار گرفته اند.

وزیر کشور آلمان بار دیگر خواستار توسعه کنترل های ویدئویی برای تامین امنیت مراکز پر رفت و آمد از جمله ایستگاه های قطار شد و گفت: ما در بودجه سال 2013 پول بیشتری را به توسعه کنترل های ویدئویی اختصاص داده ایم.

فریدریش،کنترل های ویدئویی را ابزار مناسبی برای تجسس و جلوگیری از حملات تروریستی دانست و گفت: ما باید با شدت بیشتری در آلمان از این ابزار استفاده کنیم.

در همین رابطه اداره پلیس جنایی آلمان نیز از احتمال افزایش خشونت های افراط گرایانه قبل از انتخابات ملی پارلمانی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

اداره پلیس جنایی آلمان نگران است که قبل از برگزاری انتخابات ملی پارلمانی در ماه سپتامبر، خشونت های افراط گرایانه که اغلب به تحریک راست گرایان افراطی بروز می کنند، شدت گیرند.

یورگ تسیرکه،رئیس اداره پلیس جنایی آلمان طی سخنانی در سمینار اداره حفاظت از قانون اساسی درباره تأثیرات متقابل افراط گرایی و تروریسم،گفت: ما طی ماه های آینده بنا را بر افزایش درگیری ها میان گروه های حاشیه ای جناح های سیاسی مختلف می گذاریم.

تسیرکه با اشاره به احتمال بروز درگیری های خشونت آمیز قبل از انتخابات بیست ودوم سپتامبر گفت: تعداد و شدت جرم هایی که انتظار می رود، صورت گیرند، تا حد زیادی به شدت تحریکات احزاب راست گرا بستگی دارند.

به گفته این مقام پلیس، اقدامات تحریک آمیز احزاب راست گرای افراطی مانند Pro NRW دیگر فقط در صحنه چپ گرای افراطی انگیزه به وجود نمی آورد،بلکه باعث تحریک هواداران سلفی گری تندروی اسلام گرا نیز می شود.

رییس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان اما،معتقد است هرچند کماکان شاهد خطرات زیادی است اما تغییری در وضعیت امنیتی آلمان ایجاد نشده است.

کد خبر 211108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز