دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی تلاش‌های اتحادیه اروپا برای درج نام حزب الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی، آلمان از این اتحادیه خواست تا پیش از این اقدام اسناد محکمی در این خصوص ارائه دهد.

حزب‌الله لبنان

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام کرد که هانس پیتر فردریش، وزیر کشور آلمان از اتحادیه اروپا خواسته تا قبل از اقدام برای درج نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه، اسناد موثق در این باره جمع آوری و ارائه دهد.

وی افزود: فردریش 16 آوریل نامه‌ای به همتای بلغاری و قبرسی خود فرستاد و از آنها خواسته تا مدارکی را که ثابت کند حزب‌الله لبنان در فعالیت‌های تروریستی در کشورهای اروپایی دست داشته به آلمان ارائه دهند.

سخنگوی وزارت کشور آلمان همچنین اعلام کرد: تاکنون هیچ پاسخی از سوی قبرس یا بلغارستان به آلمان داده نشده است.

مقامات بلغارستان پیشتر در پنجم فوریه مدعی شده بودند، اسنادی در اختیار دارند که نشان می‌دهد حزب الله لبنان در حملات هجدهم ژوئیه به اتوبوسی در بلغارستان که به کشته شدن پنج گردشگر اسرائیلی و راننده این اتوبوس انجامید، دست داشته است.

دولت آمریکا و اسرائیل نیز در تلاشند تا نام حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند اما این مساله نیازمند موافقت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

کد خبر 212799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز