چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنگلا مرکل در حالی که اخیرا به دلیل ادعای یک کتاب در خصوص گذشته کمونیستی وی با جنجال رو به رو شده بود اکنون عکسی از زمان مجردی وی منتشر شده است که در حال قدم زدن در کنار یک افسر آلمان شرقی است.

گذشته پر درد سر خانم صدر اعظم

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان این مساله را که به حاکمان کمونیست آلمان شرقی جایی که وی بزرگ شده نزدیک بوده را رد می‌کند.

با وجود این عکسی از وی متعلق به سال 1972 در حالی که 17 سال داشته با یک یونیفرم نظامی در آلمان شرقی منتشر شده است.

مرکل به دنبال انتشار این عکس اظهار داشته که این اتفاق برای وی خوشایند نبوده است. آنگلا مرکل در آن زمان 17 سال داشته و با اسم آنگلا کاسنر مشهور بوده است.

وی در این تصویر با خوشحالی در حال شرکت در یک تمرین دفاع مدنی تحت نظر یک افسر آلمان شرقی است. این تمرین‌ها شامل اقدامات کمک‌های اولیه و تدارک برای حملات هسته‌ای بودند.

تمام نوجوانان در آلمان شرقی در صورتی که قصد رفتن به دانشگاه را داشتند باید در این تمرین‌ها شرکت می‌کردند اما از سوی دیگر آنگلا مرکل متهم شده که نقش دبیر تبلیغاتی جنبش جوانان کمونیست آلمان شرقی موسوم به FDJ را داشته است.

این عکس توسط سونیا فلسبرگ یکی از دوستان قدیمی آنگلا مرکل مربوط به دوران مدرسه پیدا و در اختیار یک روزنامه آلمانی قرار گرفته است.

در آن زمان حتی بیماری و یا مرگ افراد خانواده نیز به جوانان اجازه نمی‌داد از شرکت در آموزش‌های نظامی خودداری کنند.

آنگلا مرکل امیدوار است که جنجال جدیدی بر سر گذشته کمونیستی وی موجب کمرنگ شدن اقبالش به منظور سومین دوره صدراعظمی نشود.

در حالی این عکس منتشر شده که آنگلا مرکل هدف اعتراضات آلمان‌ها به ریاضت اقتصادی قرار داشته و در عین حال وی در تلاش بوده تا اتهامات مطرح شده در یک کتاب جدید علیه خود را کم اهمیت جلوه دهد.

در این کتاب ادعا شده که مرکل بیش از آنچه که پذیرفته است به حاکمان کمونیست آلمان شرقی نزدیک بوده در آن زمان در جنبش جوانان نقش دبیر تبلیغات را برعهده داشته است.

یکی از دستیاران مرکل عنوان داشت که انتشار این عکس برای وی چندان خوشایند نبوده است.

کد خبر 215443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز