ایلام: مدیرعامل تعاونی شماره یک مشاغل آزاد دهلران گفت: 70درصد متقاضیان مسکن مهر دهلران خواهان انصراف هستند.

مسکن مهر

 فتح‌الله اسماعیلی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: تعاونی مسکن مهر شماره یک یکی از بزرگ‌ترین تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان دهلران است. وی اظهار داشت: در ابتدا بیش از 290نفر عضو تعاونی مسکن مهر شدند و حال با گذشت شش سال از شروع مسکن مهر متأسفانه اعضای این تعاونی چندین‌بار ریزش کرده است و هر بار عضو جدیدی به این تعاونی اضافه شده و در حال حاضر 228نفر از این تعاونی باقیمانده است. اسماعیلی افزود: این تعداد را هم با چنگ و دندان نگه داشته‌ایم و برابر مصوبه فرمانداری که به ما ابلاغ شده انصراف هیچ‌یک از اعضا را قبول نکردیم. وی استقبال‌نکردن مردم از مسکن مهر را در این شهرستان چندین دلیل عنوان کرد و گفت: متأسفانه در روزهای اول ثبت‌نام مسکن مهر متولیان هیچ‌گونه توجهی درخصوص این منازل به مردم ندادند و بعضا اطلاعات غلط به متقاضیان داده می‌شود. وی اظهار داشت: دلیل دیگر استقبال نکردن مردم غریبه‌بودن آنها با فرهنگ آپارتمان‌نشینی است که به جرأت می‌توان گفت که بیشترین دلیل عدم‌استقبال این مورد است.

مدیرعامل تعاونی شماره یک مشاغل آزاد دهلران گفت: پرداخت نشدن آورده از سوی اعضای تعاونی باعث شده کار پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته باشد و از طرفی دیگر بی‌بضاعت‌بودن اعضا باعث شده آورده خود را پرداخت نکنند. وی دلیل دیگر موفق نبودن مسکن مهر در دهلران را مکان نامناسب عنوان کرد و گفت: متأسفانه زمینی که برای ساخت منازل مهر مشاغل آزاد از سوی مسئولان وقت انتخاب شده فاصله زیادی با شهر دارد و می‌توان گفت در بیابان قرار گرفته است و تمام تعاونی‌ها در ابتدا به مکان انتخاب‌شده اعتراض کردند که با واکنش مسئولان وقت مسکن، شهرسازی و تعاون روبه‌رو شدیم و برای تسطیح این مکان بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شد، این در حالی است که در اطراف شهر دهلران زمین‌های هموار و بکری وجود داشت و نیاز به این هزینه گزاف نبود.

اسماعیلی افزود: هزینه تسطیح، ضربه بزرگی به منازل طرح مسکن مهر وارد کرد چراکه این کار باعث شده هزینه تمام‌شده برای هر واحد که بین 25‌ تا 30میلیون برای متقاضیان برآورد می‌شد اکنون بین 35 تا 38 میلیون تومان برآورد می‌شود. مدیرعامل تعاونی شماره یک مشاغل آزاد شهر دهلران تصریح کرد: مردم می‌توانند با پرداخت 38میلیون تومان صاحب خانه ویلایی شوند تا منازل آپارتمانی مهر که هنوز تکلیف آنها مشخص نشده است. وی گفت: متأسفانه پیمانکارانی که برای ساخت پروژه مسکن مهر دهلران انتخاب شده‌اند دارای تجربه و سابقه کاری در پروژه‌های کلان نبودند و از سوی ادارات راه و شهرسازی و تعاون به اجبار و ترک تشریفات قانونی به تعاونی‌ها تحمیل کردند و در حال حاضر پیمانکاران 80درصد قرارداد خود را دریافت کرده‌اند ولی پیشرفت کار 60درصد است که هیچ‌گونه همخوانی با هم ندارند.اسماعیلی افزود: مسئولان راه و شهرسازی و تعاون به‌خاطر حمایت از پیمانکاران اقدام به سه‌جانبه‌کردن قراردادها بین مسکن و شهرسازی به‌عنوان کارفرما، بانک مسکن و پیمانکار کردند و قرار بر این شد که پیمانکار تا اتمام پروژه و تکمیل آن هزینه دریافت نکند ولی متأسفانه مسئولان راه‌ و شهرسازی و تعاون بدون توجه به پیشرفت کار 5/1میلیارد تومان در اختیار پیمانکار قرار دادند.

کد خبر 198231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز