یزد- محمد خادمی: یکی از کوچک‌ترین پروژه‌های مسکن مهر شهر یزد مجتمع 440واحدی میدان مدرس است که قرار بود تا پایان مهرسال‌ جاری به بهره‌برداری برسد اما با گذشت چهار‌ ماه از این تاریخ هنوز نیمی از کار عمرانی این پروژه به اتمام نرسیده است.

مسکن مهر


مدیر اجرایی پروژه 440واحدی مسکن مهر یزد در این باره می‌گوید« این پروژه در قالب 26بلوک و 440 واحد که هر واحد آن حدود 85-75متر مربع است از شهریور‌ماه سال گذشته به شکل سه‌جانبه از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی، بانک مسکن و انبوه‌سازان شروع شد.»

سیدعلی‌محمد حسین‌زادگان در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره اینکه قرار براین بود که این پروژه ظرف یک سال ساخته شود اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و علت آن چیست؟ پاسخ می‌دهد: یکی از مشکلات مربوط به این پروژه سه‌جانبه این است که هنوز یک نفر متقاضی از سوی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان یزد به ما به‌عنوان انبوه‌ساز معرفی نشده است همچنین آن روزی که این پروژه کار عمرانی‌اش آغاز شد، مسئولان مربوطه در اداره مسکن و شهرسازی دستور زمان بهره‌برداری را داده‌اند و هیچ‌گونه نظری از ما به‌عنوان متولی اجرای پروژه نخواستند، درحالی‌که هر دو طرف قرارداد؛ چه مسئولان مسکن و شهرسازی و چه انبوه‌ساز به‌عنوان نیروی اجرایی می‌دانستند که این پروژه ظرف 12‌ماه به بهره‌برداری نمی‌رسد چرا که در سه‌ماه زمستان عملا کار عمرانی و ساختمانی نمی‌توان انجام داد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار همشهری درباره اینکه این پروژه چند درصد پیشرفت داشته؟ می‌گوید: به شکل کلی پیشرفت این پروژه 50درصد است و زمان بهره‌برداری کامل آن نیز تیرماه سال آینده خواهد بود.

50درصد یزد بافت فرسوده است

سخنگوی شورای شهر یزد نیز در این باره می‌گوید: بیش از 50درصد بافت مسکونی شهر یزد فرسوده است و طرح مسکن مهر گام مهمی در اجرای نوسازی مسکن در این شهر کهن به‌حساب می‌آید. سیده حمیده وزیری تصریح می‌کند: متأسفانه این روزها تعدادی از متقاضیان واحد‌های مسکن مهر به‌دلیل افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر پول‌های خود را پس‌گرفته‌اند و تمایلی به زندگی در این واحد‌ها با این هزینه‌های بالا را ندارند.به گفته وی مشکل طرح‌های مسکن مهر شهر یزد تنها تعیین زمان بهره‌برداری نیست بلکه نبود خدمات‌رسانی شهری برای این مجتمع‌های مسکونی است، به‌طوری که مسکن مهر بلوار ابوذر شهر یزد با دو هزار واحد با مشکل فاضلاب روبه‌رو است.آن طور که این عضو شورای شهر یزد می‌گوید: مسکن مهر آزادشهر نیز مشکلات گوناگونی ازجمله نبود روشنایی معابر، آسفالت‌کاری، خدمات درمانی و... دارد.

کد خبر 198526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز