همدان: واگذاری واحدهای پروژه 714واحدی مسکن مهر غدیر همدان به متقاضیان که قرار بود سال گذشته انجام شود هنوز محقق نشده و متقاضیان این واحدها هم‌اکنون سرگردان تصمیمات آشفته برخی مدیران شده‌اند.


به گزارش مهر، مردمی که سال‌ها رؤیای خانه‌دار شدن را در ذهن خود نگه داشته بودند با حرف‌های مسئولان و امیدهای آنان عزم خود را برای خانه دار شدن جزم کردند و از هر تلاش و کوششی برای فراهم کردن شرایط اولیه ثبت‌نام مسکن مهر دریغ نکردند و روزها را به انتظار نشستند تا روزی در مسکن شخصی خود آسایش و راحتی را تجربه کنند.

اما عده بسیاری از مردم که با هزاران زحمت توانسته‌اند مبلغی را به‌عنوان سهم آورده جمع کنند امروز سرگردان تصمیمات آشفته برخی مدیران شده‌اند و اطلاع دقیق و قابل باوری در راستای زمان واگذاری مسکن مهر ندارند. گذشته از این، مسائلی که پیش‌آمده بر نگرانی مالکان این واحدها دامن زده است به‌نحوی که دست به دامان خبرگزاری مهر شده‌اند تا شاید گره‌ای از مشکلات‌شان باز شود.

یکی از مالکان این واحدها که به نمایندگی از سوی بقیه مالکان سخن می‌گفت، با بیان اینکه در مراحل مختلف اجرای پروژه 714واحدی غدیر همدان واقع در شهرک بهشتی مشکلاتی دامنگیر این پروژه بوده است، گفت: در حال حاضر برخی واحدها با وجود نواقصی تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف رفع مشکل مسکن کارکنان سپاه کلید زده شده اما به دلایل مختلف ازجمله سوء مدیریت‌ها، عدم‌تدبیر صحیح افراد مسئول، کم‌کاری و کارشکنی برخی مسئولان و پیمانکاران شاهد افزایش مشکلات و تحمیل هزینه‌هایی مضاعف بر مجموعه اعضای پروژه هستیم که با حقوقی اندک مجبور به پرداخت اقساطی سنگین و خارج از توان خود هستند.

وی درخصوص مشکلات این پروژه نیز اظهار داشت: در مفاد قرارداد این واحدها و نحوه تنظیم آن مشکل وجود دارد چراکه تاریخ تنظیم قرارداد مشخص نیست و از ابتدا با اعضا قرارداد بسته نشده و تنظیم مفاد قرارداد برخلاف انصاف و به ضرر اعضای پروژه است.

این مالک واحد مسکن مهربا بیان اینکه مسئول یا عاملین تأخیر و تعلل در تحویل بموقع پروژه مشخص نیستند، گفت: این تأخیر موجب تحمیل پرداخت هزینه اضافی بابت اجاره بها به‌صورت میانگین ماهانه 200هزار تومان در مدت تأخیر در تحویل واحدها شده که برخی به‌علت عدم‌توانایی پرداخت و تمدید اجاره مجبور به تخلیه اثاثیه و سکونت در واحد نیمه‌کاره پروژه شده‌اند.

نماینده مالکان واحدهای پروژه 714واحدی غدیر از ساخت و تحمیل واحدهای اضافی و مازاد بر تعداد کارکنان داوطلب این پروژه خبر داد و با بیان اینکه این امر موجب افزایش طبقات بلوک‌ها و افزایش هزینه‌های هر یک از اعضای اصلی و کارکنان شده، گفت: در حال حاضر واحدهای اضافی که با آورده کارکنان سپاه پیش رفته به اعضای بسیج واگذار می‌شوند.

وی از نامعلوم بودن سرنوشت مبالغ دریافتی تحت عنوان یارانه، تخصیص اعتبار خاص، مساعدت‌های مسئولان و نهادها ازجمله بنیاد تعاون، مساعدت‌های وزیر راه و مسئولان سپاه سخن گفت و افزود: اخذ تخفیف‌های مختلف به اسم پروژه مسکن سپاه به کجا رسیده است؟

وی ادامه داد:هزینه سود یا جریمه مشارکت وام بانک مسکن در ازای هر واحد 5/5 میلیون تومان به اعضای پروژه تحمیل شده در حالی که علت آن دیرکرد و عدم‌تحویل بموقع و پیشرفت نامناسب پروژه از سوی اتحادیه، شرکت و پیمانکاران بوده و ‌ ضامن پرداخت آن اتحادیه است. این متقاضی از کسر مبلغ 250هزار تومان از هر یک از اعضا به‌عنوان مالیات خبر داد و گفت: عدم‌اطلاع‌رسانی درخصوص اوقافی و اجاره‌ای بودن زمین پروژه نیز موجب نارضایتی اعضا شده چراکه سالانه هزینه اجاره باید توسط اعضا پرداخت شود.

یکی دیگر از مالکان نیز با بیان اینکه از این همه بد قولی و رفت‌وآمد خسته شده‌ایم، از پرداخت کل مبلغ مشخص شده در قرار داد سخن گفت و افزود: در آماده‌سازی‌ منازل مسکونی مهر کوتاهی شده است. وی از مراجعه چند باره به فرمانداری و اداره راه و شهر‌سازی‌ که تا‌کنون بی‌نتیجه مانده است، سخن گفت و افزود: ابتدای کار به ما قول دادند که از مصالح مناسب در این واحدها استفاده شود اما هم‌اکنون با به‌کار بردن مصالح نامناسب به قول‌های خود عمل نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: 10‌ماه است تمام اسباب و اثاثیه خود را جمع کرده و در زیرزمین منزل یکی از اقوام قرار داده‌ام و در این مدت در منزل پدر و مادر شوهرم زندگی می‌کنم و دیگر از این بلاتکلیفی خسته شده‌ام. اینها تنها گوشه‌ای از مشکلات هزاران آرزومندی است که صاحبخانه شدن را در رویاهای خود جست‌وجو می‌کنند. حال باید دید مسئولان در مورد مسائل پیش‌آمده چه تصمیمی خواهند گرفت و در نهایت واگذاری منازل مسکونی مهر در شهر همدان چه زمانی انجام خواهد شد.

کد خبر 200212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز