چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

یزد: آمارهای رسمی و غیررسمی نشان از آن دارد که ساخت‌وسازهای غیرمجاز در یزد روند صعودی به‌خود گرفته و این موضوع حتی تا 70درصد نیز گزارش شده است.

افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد

  به گزارش فارس، آمار دریافت پروانه‌های ساختمانی در سال‌های اخیر سقوط بیشتری نیز داشته است زیرا هرچه بر تعداد متقاضیان ساخت مسکن مهر در شهر یزد افزوده شده، به تبع آن، متقاضیان دریافت پروانه‌های ساختمانی کم و کمتر شده‌ا‌ند. با این حال معاون شهرسازی شهرداری یزد در این زمینه اظهار داشت: آمار اعلام‌شده از سوی برخی مراجع که ساخت‌وسازهای فاقد پروانه در یزد را 70 درصد اعلام کرده‌اند، نادرست است زیرا معتقدیم باید آمار مربوط به ساخت‌وسازهای پروانه‌دار دارای تخلف را از ساخت‌وسازهای فاقد پروانه تفکیک کرد.

محمود دهقان تصریح کرد: کمیسیون ماده 100 که مربوط به تخلفات ساخت‌وساز است، هم پرونده تخلفات ساختمان‌های دارای پروانه و هم واحدهای بدون پروانه را رسیدگی می‌کند که در این صورت تخلف 70درصدی در ساخت‌وساز صحیح است اما این آمار تنها مربوط به واحدهای فاقد پروانه نیست. در 70درصدی که برای ساخت‌وساز پروانه دارند، تخلفاتی اتفاق می‌افتد که شاید شامل 30درصد این افراد شود.

کد خبر 214304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز