مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیش از ۷۰ قطعه باغ‌ویلای غیرمجاز در حال بنا شدن در مشهد قلع و قمع و اراضی آن به زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری داده شد.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امید طهماسبی‌زاده گفت: بیش از ۷۰ قطعه زمین کشاورزی در پهنه‌ای حدود ۱۵ هکتار که در حال نابودی و تبدیل شدن به باغ‌ویلا بود، اعمال قانون شد. برخی افراد سودجو هر متر از زمین‌های قطعه‌بندی‌شده را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به خریداران می‌فروختند. سرتاسر پهنه‌ای که به آن اشاره شد، تشکیل شده بود از زمین‌های کشاورزی که در حال حاضر نابودی یک متر از آنها مساوی است با در خطر قرار گرفتن زنجیره تولید نیازهای اولیه غذایی مانند گندم، جو و... که بارها به این موضوع اشاره شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: در تحقیقات نیروهای جهاد کشاورزی نمایان شد باز هم چند نفر سودجو عامل قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی منطقه بودند و به بهانه این‌که زمین‌ها امکان تبدیل شدن به باغ‌ویلا و آمدن امکانات رفاهی مانند آب، برق، گاز، جاده آسفالت و... دارند، خریداران را وارد بازی دوسرباخت کرده‌اند. بر این اساس، تمام متخلفان شناسایی شدند و هویت آنها به دستگاه قضایی اعلام می‌شود تا برخورد قانونی با این افراد انجام شود. این اقدام با نظارت مقام قضایی و حمایت نیروی انتظامی و همراهی شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌ها انجام شد.

کد خبر 565452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha