همشهری آنلاین: به دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان عصر روز جمعه سفرای چهار کشور روسیه، چین، سوریه و ایران در لبنان در محل سفارت کشورمان آخرین وضعیت و راهکارهای عملی برای حل بحران سوریه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

lebanon map

در این نشست سفرای چهار کشور تأکید کردند درگیری‌های نظامی در سوریه که با پشتیبانی برخی کشورهای خارجی علیه نظام آن کشور صورت گرفته تاکنون نتیجه‌ای جز کشتار و ویرانی نداشته و باید هرچه زودتر متوقف گردد.

نمایندگان دیپلماتیک کشورهای حاضر در این جلسه با بیان ناکامی گروه‌های مسلح تروریست در دستیابی به اهداف خویش طی دو سال گذشته، ایستادگی ارتش، دولت و ملت سوریه در برابر اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح که عمدتاً‌ از خارج سوریه وارد این کشور شده‌اند، را مورد تمجید قرار دادند.

به گزارش مهر، سفرای روسیه، چین، سوریه و ایران با اجماع بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی به عنوان تنها گزینه برون رفت سوریه از بحران، بر توقف تأمین مالی و تسلیحاتی گروه‌های مسلح، توقف کشتار و خونریزی، آغاز گفتگو، پیگیری روند برگزاری انتخابات سالم و آزاد و تعیین سرنوشت سیاسی سوریه مطابق با آراء مردمی حاصله از انتخابات را تأکید کردند.

سفرای چهار کشور با اشاره به مسئولیت رسانه‌ها در اطلاع رسانی صحیح نسبت به حقایق جاری در منطقه، ابراز امیدواری نمودند که همه بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی با عقلانیت با موضوعات سیاسی منطقه برخورد کرده و به توقف فتنه‌ها و خونریزی‌هایی که صدمات آن متوجه ملت‌های منطقه می‌باشد، کمک نمایند.

کد خبر 194360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز