همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تصویب قانون ضد روسی ماگنیتسکی در سنای آمریکا، اعلام کرد از ورود آمریکایی‌هایی که حقوق بشر را نقض کرده‌اند، به خاک روسیه جلوگیری خواهند کرد.

او بعد از دیدار با هیلاری کلینتون و اخضر ابراهیمی ، نماینده ویژه  سازمان ملل و اتحادیه عرب در خصوص سوریه در دوبلین، پایتخت ایرلند این موضوع را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

به گزارش کیف پست، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در دوبلین با اعلام این خبر  گفت: "در دیدار با هیلاری کلینتون در دوبلین تایید کردم که  روسیه ورود آمریکایی‌هایی را که به نقض حقوق بشر محکوم شده‌اند، به خاک خود ممنوع می‌کند."

کنگره آمریکا روز پنجشنبه 16 آذر مجازات مقامات روس را که در سال 2009 در مرگ سرگئی ماگنیتسکی، وکیل روس در زندانی در مسکو نقش داشتند، تصویب کرد. این لایحه خشم مسکو را به شدت برانگیخته است.

ماگنیتسکی پس از آن که پلیس و ماموران مالیاتی را به دست داشتن در عملیات اختلاس و پولشویی متهم کرد، دستگیر و در 37 سالگی در زندانی در مسکو درگذشت.

براساس این قانون جدید که باید به تائید باراک اوباما نیز برسد، به افرادی که در مرگ ماگنیتسکی دست داشته‌اند و نیز هر فردی که حقوق بشر را در روسیه نقض کند، ویزای ورود به آمریکا داده نمی‌شود و نیز اموال آنها در آمریکا مسدود خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته است: "شنیدن ادعاهای حقوق بشری از سوی سیاستمداران کشوری که در قرن 21 شکنجه و آدم ربایی را در سراسر جهان  به طور رسمی قانونی اعلام کرد عجیب و غیرقابل قبول است".

کد خبر 193516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز