همشهری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آنلاین: شبکه تلویزیونی روسیه اعلام کرد، کنگره آمریکا به تمدید قانون شنود مکالمات تلفنی مردم، به بهانه مقابله با تروریسم، رأی مثبت داد.

warrantless wiretapping

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، سنای آمریکا در با هفتاد و سه رأی مثبت در برابر بیست و سه رأی منفی و چهار رأی ممتنع، به تمدید قانون شنود مکالمات (warrantless wiretapping) مردم این کشور بدون حکم دادگاه توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا رأی مثبت داد و اوباما آن را بزودی امضا خواهد کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در طول مبارزات انتخاباتی‌اش در سال 2008 به همین قانون که در زمان جرج بوش، رئیس جمهور پیشینِ آمریکا وضع شده بود، به شدت انتقاد می‌کرد.

یکی از معدود سناتورهای آمریکایی که با این قانون مخالفت و به شدت به آن انتقاد کرده، سناتور ران وایدن، سناتور دمکرات از ایالت اورگان بوده است. وی گفته، حتی اف بی آی به ما این اطلاعات را نمی‌دهد که تلفن‌های چند درصد از خانوارهای آمریکایی و شهروندان عادی این کشور تحت کنترل و شنود است. معلوم نیست ما در کنگره آمریکا چگونه قرار است بر عملکرد و رفتار اف بی آی نظارت داشته باشیم، در حالی که ابتدایی‌ترین اطلاعات به ما داده نمی‌شود.

این سناتور آمریکایی افزود، حتی در مرکز مخابرات شرکت «اِی تی اند تی» آمریکا، مرکز جاسوسی وجود دارد که مأموران اف بی آی می‌توانند از آنجا بدون اینکه کسی مطلع شود، مکالمات تلفنی مردم را شنود و ضبط کنند.

مجری این شبکه در خاتمه افزود، این نشان می‌دهد که سازمان اطلاعات آمریکا پای خود را حدود قانونی خود فراتر گذاشته و علیه شهروندان آمریکایی، بدون مجوز دادگاه، جاسوسی می‌کند. لذا اگر ما آمریکایی‌ها از حقوق خود دفاع نکنیم و مانند سناتور وایدن صدای خود را به انتقاد بلند نکنیم، به تدریج حقوق مدنی و شهروندی خود را در آمریکا از دست خواهیم داد.

کد خبر 196672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز