همشهری آنلاین: اعضای آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ موافقت خود را با حضور پر رنگ روسیه در مأموریت اکتشافی مریخ و سایر طرح‌های تحقیقاتی این سازمان اعلام کردند

اروپا و روسیه در مأموریت اکتشافی مریخ همکاری می‌کنند

به گزارش ایسنا، تاکنون بیش از 400 میلیون دلار برای توسعه فناوری‌های مورد نیاز پروژه اکتشافی مریخ موسوم به ExoMars‌ توسط آژانس فضایی اروپا هزینه شده است.

پس از انصراف ناسا از حضور در این پروژه به دلیل مشکلات مالی، آژانس فضایی فدرال روسیه، روس کاسموس، آمادگی خود را برای پیوستن به این برنامه اعلام و آژانس فضایی اروپا نیز موافقت اولیه خود را در این زمینه اعلام کرد.

اعضای ESA در نشست روز دوشنبه برای اعطای نقش قابل توجه به روسیه در پروژه اکتشافی مریخ در سال‌های 2016 و 2018 میلادی به توافق رسیدند.

فدریک نوردلند، رییس بخش ارتباطات بین المللی ESA‌ تأکید کرد: فرصت همکاری مشترک با روسیه در مأموریت اکتشافی مریخ ExoMars‌ و مأموریت به سیاره مشتری موسوم به Juice با کاوشگر روس Ganymede وجود دارد.

اروپا و روسیه در مأموریت اکتشافی مریخ همکاری می‌کنند

در مأموریت نخست که برای سال 2016 برنامه ریزی شده است، ماهواره‌ای برای ردیابی متان و سایر گازهای موجود در جو سیاره مریخ به فضا پرتاب خواهد شد که داده‌های مورد نیاز برای مأموریت دوم را نیز فراهم می‌کند.

مأموریت دوم در سال 2018 میلادی با ارسال یک مریخ نورد به سیاره سرخ پیگیری می‌شود.

کد خبر 192149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز