یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ایتالیا از موافقت برای برگزاری انتخابات در تاریخ 20 اسفند در صورت تصویب لایحه کلیدی در پارلمان خبرداد.

giorg napolitano

تاریخ انتخابات طبق برنامه قبلی یک ماه بعد از زمانی است که رئیس‌جمهور ایتالیا موافقت خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرده است.

بازار به خاطر تمایلش برای ادامه اصلاحات اقتصادی برای گذر از بحران توسط دولت بعدی، که دولت نخست‌وزیر فعلی  ماریو مونتی آغاز کرده  منتظر علامت برای تعیین تاریخ انتخابات بود.

انتخابات در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو قرار است در بهار سال آینده میلادی بعد از پایان دوره 5 ساله پارلمان است و آنچه تا قبل از این بیانیه و نظر جدید رئیس‌جمهور ایتالیا، تصور می‌شد برگزاری انتخابات در اوایل آوریل و  به احتمال قوی‌تر 7 آوریل بود.

جورجیو ناپولیتانو بعد از دیدار با رئیس‌پارلمان ایتالیا طی بیانیه‌ای اعلام کرد بر این باور است که انتخابات دولت  محلی در 3 منطقه ایتالیا-لاتزیو،مولیس و لامباردی-بایستی در تاریخ 20 اسفند برگزار شود.

ناپولیتانو که تنها فردی است که می‌تواند پارلمان را منحل و انتخابات زودهنگام اعلام کند گفت او مایل است پارلمان بودجه سال 2013 را پیش از این که تصمیمی مشخص بگیرد ، تصویب کند.

او همچنین از تمایلش برای تصویب و اصلاح قانون انتخابات ایتالیا تا پیش از این دوره پارلمان خبر داد.

کد خبر 191493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز