همشهری آنلاین: انجمن صنعتگران و شرکت‌های کوچک ایتالیا اعلام کرد که در سال 2011 بیش از 11 هزار و 600 شرکت در این کشور اعلام ورشکستگی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از انجمن صنعتگران و شرکت های کوچک مستره  ایتالیا، در سال گذشته یازده هزار و 615 شرکت بویژه شرکتهای کوچک به دنبال تشدید بحران اقتصادی اعلام ورشکستگی کرده و حداقل 50 هزار نفر شغل خود را از دست دادند.

این انجمن ، افزود: در طی چهار سال بحران اقتصادی و مالی که گریبانگیر اروپا و ایتالیا شده است، ‌سال 2011 میلادی بدترین سال از نظر اعلام ورشکستگی شرکت ها در ایتالیا بود که با این ‌اوضاع وخیم و ناگوار اقتصادی، هم کارفرمایان و هم کارکنان متحمل زیان و بیکاری شدند.

جوزپه بورتولوسی دبیر این انجمن کاری ایتالیایی اعلام کرد: ‌سه عامل اصلی ورشکستگی شرکتها در ایتالیا، محدودیت اعطای اعتبار از سوی موسسات اعتباری، ‌تاخیر در پرداختی ها و کاهش شدید تقاضا از سوی مشتری می باشد.

انجمن صنعتگران و شرکتهای کوچک ایتالیا همچنین با یاداوری اینکه حدود یک سوم ورشکستگی ها، -معادل 3600 شرکت- بخاطر تاخیر در پرداختی ها اعلام ورشکستگی کردند، افزود: ورشکستگی اغلب کارفرمایان به عنوان یک شکست شخصی تلقی شده و در برخی موارد حتی اقدام به خودکشی کرده‌اند.

ایتالیا بعنوان سومین اقتصاد حوزه یورو با بدهی بیش از هزار و 900 میلیارد یورویی روبروست.

میزان بدهی‌های ایتالیا به بیش از 120 درصد دارائی‌های ملی این کشور رسیده است.

کد خبر 164449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز